1 mei 2025, 12:33:04

Hoe ik begon...

Gestart door martijn, 21 januari 2010, 21:27:39

« vorige - volgende »

martijn

21 januari 2010, 21:27:39 Last Edit: 22 januari 2010, 19:56:32 by martijn
Het begon met een kleine tamme grasparkiet die ik van mijn nonkel heb gekregen hij was al wat ouder en daardoor heeft hij ook maar 3 jaar bij mij kunnen doorbrengenen ik vond een tamme vogel zo leuk dat ik mijn eerste valkparkiet kreeg die werd tam en niet een beetje ik er zo mee naar de winkel en gaan wandelen maar we hadden geen goede kooi en zetten hum daarom in de voliĆ©re ( wat een slecht idee was weet ik nu...) en daardoor is hij stil aan "wild" geworden en is toen gaan vliegen we hebben hem die dag noge terug gekregen van een parkietenkweker (daar was hij tegen de ruit gevlogen ) en hij is nu  een mannetje voor de kweek (jefke) .
Toen heb ik een valkje bijgekocht net te oud om tam te maken helaas... Mijn vader heeft hem helaas laten vliegen(flierefluiter) :'(.
Een paar jaar later is er bij mijn nonkel een nestje van 5 valkjes geboren maar op een nacht werden de ouders gestolen en het nestje is direct naar ons gekomen we hebben het met de spuit opgevoed en eentje heeft het helaas niet overleefd ... We hebben er 2 gehouden( pruts en kuif)  en die zitten nu in "goede" kooi en we hopen dat we ze nog enkele jaren mogen houden...
Overtijd heb ik mij een pop ( budy) gekocht en deze mag haar eerste kweekseizoen meedoen hopelijk lukt dit !!!

Kimm

hoi martijn,

welkom op dit forum  :D

wat een verhaal van alle valkjes. altijd verdrietig als er eentje ontsnapt he.

ik wens je veel plezier hier.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

corina

gezelig dat je er bent
ben wie ik ben

martijn

22 januari 2010, 12:44:23 #3 Last Edit: 1 februari 2010, 17:39:32 by martijn
Dank je allen jammer dat ik deze website niet eerder heb ondekt...