paniek bij overgaan van de telefoon

Gestart door corina, 15 januari 2010, 19:04:26

« vorige - volgende »

corina

hallo,
ik heb sins november 2 valkparkietjes
en ze mogen losvliegen in de kamer maar als de telefoon over gaat dan raakt er een in paniek begint dan hard rond tevliegen en te scheeuwen de tweede doet dan gezelig mee(deze had ik 2weken eerder en deet dat niet)als ze in de kooi zitten dan begint hij ook te scheeuwen.

hoe kan dit komen ???

groetjes corina
ben wie ik ben

Kimm

gaat dit om een mobieltje of om een vaste telefoon?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

corina

ben wie ik ben

Kimm

aj, ik weet niet of je het geluid zachter kan zetten? of kan er ook een ander deuntje op? vaak wil dat wel helpen.

en anders een washandje over de telefoon leggen, dat dempt het geluid nl, waardoor ze minder schrikken.

groetjes kim

corina

bedankt ik ga een ander deuntje proberen
er staan er een stuk of 10 op dus kan ik nog ff proberen :D
ben wie ik ben

Kimm

oh gelukkig!
dan zou ik kiezen voor een rustig deuntje met weinig hoge tonen. daar kunnen ze niet tegen namelijk.

druppel

bij mij gaan ze hard meebrullen bij rtl7 dan hoor je die vogels tussen het journaal ze raken gelukkig niet in paniek maar wel irri ;D

Kimm

Landiej

Hier reageren ze inderdaad ook op de telefoon. Ze raken op zich niet in paniek, maar schreeuwen wel terug als hij over gaat :P
Best irritant, maar gelukkig worden we niet zo vaak gebeld. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze er nog steeds niet aan gewend zijn ;)

Hermien

Mijn 'Vliegtuig' schrikt ook nog altijd van de telefoon. Stommerds. Onderhand zouden ze eraan gewend moeten zijn, hè? En op tv-tunes reageren ze door meteen hard mee te zingen.

corina

ik ben blij dat het meer voor komt ;D
ben wie ik ben

Sorella

Hier reageren ze alleen als er reclame is waar in gefloten word.

Evenstar

Tess schrikt ook altijd ontzettend van de telefoon.
Valt dan van schrik van haar stok en gaat helemaal in paniek in de kooi fladderen.
Ze kalmeert pas weer als ik haar bij me neem.

Erg sneu.
Ik ben ook maar begonnen met als ik overdag wegga om de telefoon eruit te trekken, zodat ze niet kan schrikken van de telefoon als ik er niet ben iig.

druppel

mijn telefoon reageren ze niet op zit gewoon muziek op maar mijn keukenmachine ik heb zo'n bullet daar schrokken ze wel enorm van denk ik nu ineens dit is nu over,is het niet zo dat ze wennen aan die telefoon.

wij zijn best een druk gezin miss dat het daarom maar een paar keer was dat ze d'r echt van zijn geschrokken en nu gewend zijn.