25 april 2024, 20:48:55

Ook even voorstellen

Gestart door bianca_, 16 januari 2010, 16:29:20

« vorige - volgende »

bianca_

Ik dacht, nu ik jullie hulp ingeroepen heb op het "Spoed" forum zal ik me toch maar voorstellen. Lees al langer mee, maar had nog niet eerder gepost.

Ik ben bianca, heb 4 valkjes en nu dus ook nog 4 jongen en een tweede nest onderweg (en een derde nest met nepeitjes).

In 2007 kreeg ik twee baby valkjes van een vriendin die over waren van een nestje dat haar valken hadden gehad. Zij voedden echter de jongen niet meer dus moesten ze met de hand gevoed worden.
Ik zat op dat moment hele dagen thuis, dus was geen probleem.

Helaas toen ze wat ouder werden vraten ze elkaar bijna op dus is één van de heren terug gegaan maar Punky is gebleven en tot op heden mijn tamste valkje.

Omdat Punky alleen zat werd hij te gefocussed op mij en heb ik er een popje bijgekocht in de hoop dat Punky wat minder zou schreeuwen als ik mensen over de vloer had.
Dit werkte inderdaad goed en Punky en Dizzy waren maatjes. Geen koppeltje maar dat was niet erg.

Toen een vriendin een valkje kwijt moest omdat het te druk werd in haar kooi heb ik Pinky in huis genomen. Ook een redelijk tam valkje (zolang hij in de kooi zit en ik erbuiten ben) die het leuk vind om op je hand te komen zitten. Helaas was het heel snel raak tussen Pinky en Dizzy en werden zij een koppeltje en werd Punky buiten gesloten.

Dat was ook weer niet de bedoeling, dus een tweede kooi werd gekocht, Pinky en Dizzy verhuisden en Punky was weer alleen.
Rond gekeken naar een popje voor Punky (specifiek een popje omdat ie tegen zn broertje zo lelijk had gedaan en met Pinky ook al niet super gezellig was) en kwam uiteindelijk een popje tegen bij de dierenzaak. De klik was er gelijk en ook Punky en Coekie vormden tegen verwachting in gelijk een koppel.

Inmiddels hing bij Pinky & Dizzy al een broedhok in de hoop misschien toch het geluk te hebben een nestje te mogen hebben met deze twee (en het eerste ei werd dan ook gelegd in de tweede helft van november) maar Punky & Coekie waren zo hard bezig dat ook zij een nestblok kregen.... en ook zij hadden in no time eitjes (zou komende week uit moeten komen).
Dizzy & Pinky zijn inmiddels begonnen aan een tweede nest, maar daar heb ik van besloten de eitjes te vervangen door nep eitjes, enerzijds omdat ze heel veel afgevallen zijn door dit nest en anderszijds omdat ze het huidige nest niet helemaal groot hebben gebracht.

Dus van 3 valkjes begin november heb ik er nu al 8 en straks misschien nog meer!

Oh en niet te vergeten, er loopt hier ook nog een poes rond, maar ze is de valkjes al gewend sinds de papvoeding in 2007 en komt gerust er lekker bij liggen. Poes en vogels slapen 's nachts in dezelfde woonkamer.
De valkjes vliegen ook los alleen altijd maar maximaal twee valkjes tegelijk; eentje bij me en eentje die vliegt zodat ik wel de kat in de gaten kan houden, maar ik heb gelukkig nog nooit hoeven rennen om een valkje te redden, want de poes taalt er niet naar.

Heb al heel veel info van deze site gehaald voor ik lid werd van het forum, dus wat dat betreft: Keep up the good work!

Oh... en als toegift een fototje van de jonkies

Anja

Hoi hoi,

Welkom op het forum.

Wat een schattige foto zeg.

Liefs,

Anja

Caroline

Welkom en nog veel meer plezier en info op dit forum.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.