6 mei 2025, 09:42:29

alleen het vrouwtje broed

Gestart door kevin-w11, 14 januari 2010, 14:10:04

« vorige - volgende »

kevin-w11

hallo iedereen,
mijn valkjes hebben nu al 5 weken 9 eieren 2 reeksen
eerst 5 eieren en nu ( 2 weken later ) heeft ze er nog is 4 bij gelegd
alleen het vrouwtje broed dus mijn vraag is kan dit wel is dit niet slceht voor haar en hoe kan het dat het mannetje niks wilt doen ??

mvg,
kevin

winnythepooh

ik heb zelf een koppeltje wat 21 december hun eerste ei heeft gelegd in totaal 4 en gister is er een uitgekomen
bij mij broeden de man en de pop allebei hij overdag zij in de avond en nacht ze moeten toch eten en het kost erg veel energie.
de eerste reeks is 5 weken geleden zeg je dan gaan die niet meer uitkomen ze broeden 18 tot 21 dagen namelijk en de 2e zouden nu ongeveer uit moeten komen
mary-ann

kevin-w11

okee dankjewel
maar we hebben ze met een ledlampje bekeken en ze zijn allemaal bevrucht  :-\
hoe kan dit dan ??

mvg kevin

winnythepooh

weet je het zeker het kan ook zijn dat ze zijn overleden in het ei maar ik zou zeker nog een week wachten tot je zeker weet dat de laatste eieren ook een dag of 24 oud zijn dan weet je zeker dat ze niet meer uit gaan komen duurt echt maar 18 tot 21 dagen hopelijk komen er toch een paar uit
mary-ann

Landiej

Mocht er dan niets uitkomen, dan zou ik langzaamaan de eitjes weghalen. Niet allemaal tegelijk, maar elke dag eentje totdat je er een paar over hebt. Als je valkje dan niet meer geïnteresseerd is kan je ze allemaal weghalen.