2 mei 2025, 21:26:25

Valkje geeft over (pap)

Gestart door Dierenfreackske, 11 juli 2009, 16:08:36

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoigisteren een dood donsje aangetroffen bij Felix en Fleur, en het jongste was niet gevoerd, moest ingrijpen, dus nu maar pap, maar hoe komt het dat het valkje overgeeft van de pap? Te dik ? Ik heb nu dunne gegeven en heeft het nog
Is het door de voeding?? Wat kan ik doen? Het valkje is een goede  weken oud

Moet nu net weg, als het vanavond niet beter is, kan ik pas de va verwittigen, kan iu weg tot ets doen?? Heeft om  pap gehad, en moet om  u Hopelijk kan iemand me helpen hier! Grtjs Ann :'( :'(

Karin

Teveel pap kan ook braken veroorzaken. Misschien is er iets mis met de krop ? Hoe oud is het ( je schreef "een goede weken oud" ) ? Hoe zwaar is het ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi thx voor je reactie, helaas heeft het valkje het niet gehaald.  :'( :'(   grtjs Ann

monica

Hey Ann,

Was het valkje ook erg mager?
2 jongen dood uit hetzelfde blok, waarvan er 1 tevens gebraakt heeft kan op flagelaten wijzen.
Een mestonderzoek heeft geen zin, omdat een dierenarts in de niet verse mest geen flagelaten kan aantreffen.
De flagelaten worden door het voeren van de ouders meegegeven, en bij jonge valkjes, of valkjes met verminderde weerstand kan het leiden tot een flagelateninfectie, met de dood als gevolg.
De meeste wormenkuren geven dus geen dekking tegen flagelaten.

Groetjes Monica.

Sjakoo

Ik zou heel graag willen weten wat er wel helpt bij een besmetting van flagalaten,welk medicijn moet je dan gebruiken ,zoals gezegd een wormen kuur helpt niet,
vogel groetjes Alie