valkparkiet doet agressief wanner zij in kot moet

Gestart door KIRRA, 13 januari 2010, 21:50:16

« vorige - volgende »

Sorella

Ìk heb 2 katten en 2 valkjes en het gaat redelijk, ik moet wel de katten in de gaten blijven houden als de valkjes losvliegen.
Het is soms toch nog wel erg interessant dat overvliegende speelgoed  :)

KIRRA

ja da is wel waar ik moet mijn kat ook in het oog houden. maar mijn kat is een beetje lui dus dat scheelt wel veel. maar morgen vertelt de dierenarts mee meer aan wat ik aan dit gedrag kan doen

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

ja ik heb het nog vandaag met de dierenarts over kortwieken gehad, dat is geen goed idee, kirra gaat mss rustiger worden maar het gedrag gaat niet veranderen. dus de enige oplossing valkje bijkopen zodat kirra niet meer eenzaam is als ik er niet ben.

Kimm

ik ben het niet helemaal eens met haar over het kortwieken, maar dat maakt niet uit  ;)
een valkje erbij, daar heeft zij wel een punt.
ga je het ook doen?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

ik ga eerst proberen met een spiegel want ik had dit nog niet in haar kotje. en morgen krijgt ze een heel groot kot dan kan ik er wat meer speelgoed in hangen. en ik ga afwachten en zien of het verbetert
groetjes cyntzia

Kimm

een spiegeltje zou ik niet in de kooi doen, daar kunnen ze ook weer agressief van worden .

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

maar ik heb met mijn valkparkiet geen enkel probleem door spiegels want hij zit voortdurend voor een spiegel. het is in zijn kot dat het probleem is en voor in zijn kot te krijgen. ik mag hem ook kusjes geven als hij voor de spiegel zit hij vertrouwt me zeer goed.
groetjes

Kimm

ok, zo te lezen heb jij een hele leuke band met hem.
het was even een tip van mij nl, omdat als ze in de kooi een spiegetje hebben, ze daar dan weer hun partner in kunnen zien.
:)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

ja ik weet dat ze dan hun partner zouden kunnen zien. maar aangezien ik hem kusjes mag geven voor de spiegel denk ik dat dit geen slecht idee is om dit in zijn kotje te hangen. zo voelt kirra hem mss niet meer eenzaam. en als dit niet werkt dan koop ik er een ander valkje bij en dat is mijn laatste oplossing. als dat niet werkt dan weet ik het niet meer. morgen krijgt kirra trouwens een veel groter kot dan hang ik er meer speelgoed in. want nu zit kirra bij mij en ik hoor haar nie maar als ik kirra nu in zijn kot steek dan begint hij te krijsen en ja ik moet kirra eerst in het kot krijgen natuurlijk :P :P :P

Kimm

nou ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe kooi. dat zal kirra wel leuk vinden denk ik.
laat maar ff weten hoe dat gaat.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

oke dat zal ik zeker doen. ze gaat veel meer ruimte hebben en dat gaat ze echt leuk vinden. het is echt een schatje die kirra. alleen zijn kot is een groot probleem. ik was net op youtube aan het kijken naar valkparkietjes en kirra hoorde ze fluiten en je zag ze echt blij worden, daaraan zie ik dat het eenzaamheid is.
groetjes cyntzia

Kimm

ja dat is best zielig  :-\
kijk ook maar eens rond hier op het forum. er zijn veel mensen met nestjes en eitjes  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

ja dat zal ik doen, maar ik wil wel een handtam. anders gaat dit voor problemen zorgen als ik het andere valkje eerst nog tam moet maken. maar ik kom uit belgie. en de meeste zijn hier waarschijnlijk van nederland denk ik. ik ben ook niet zeker of kirra een mannetje is.
groetjes

Kimm

er zitten een paar mensen hier op het forum uit belgie.
alle valkjes die hier verkocht worden zijn handtam.
neus maar eens rond bij: dagboeken.

heb je een foto van kirra?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010