valkparkiet doet agressief wanner zij in kot moet

Gestart door KIRRA, 13 januari 2010, 21:50:16

« vorige - volgende »

KIRRA

hey,
mijn valkje kirra doet heel agressief wanneer hij in zijn kot moet. het is al zo erg dat ze vorige week in mijn nues heeft gebeten, en me aanviel in mijn gezicht. ook vind ze haar speelgoed in haar kot maar niks en douche en een badje vind ze ook niks. wat ze wel heel leuk vind is bij mij komen zitten en kusjes geven, zingen, voor de spiegel zitten,.....  wanneer ik haar wat groenten of fruit wil geven wil ze deze meestal niet opeten. wat ze wel wil is chips en koekjes maar dat wil ik niet want ik denk dat dit niet zo gezond is voor kirra.  kan iemand me helpen om dit agressief gedrag af te leren en waarom ze niet wil spelen in haar kot. kan dit zijn omdat ze zich eenzaam voelt in haar kot of omdat het kot te klein is?
dank u

hilde


KIRRA

ik weet niet juist hoe oud kirra is maar ik denk ongeveer 1jaar
het kan iets ouder zijn ook maar jonger normaal niet. heeft de leeftijd hier ook iets mee te maken?
groetjes

hilde

dacht soms dat het jonger was en dat het aan het puberen is

zingen en fluiten duid om een mannetje maar als het geen machogedrag vertoont denk ik dan weer popje

heb hier ook zo iets zitten maar deze is niet agressief

hang het speelgoed in haar kooi eens anders


als ze dat nog doet kordaat neen zeggen of mag niet

voor de rest zal er nog wel iemand anders meer tips hebben



groetjesssssss

KIRRA

ik denk dat het een mannetje is . ik vind het toch een klein stoer vogeltje met veel lef ant nu ben ik hem aan het negeren en is ze aandacht aan het zoeken door te tikken op mijn laptop en te fluiten. dus het zal wel een mannetje zijn ik zeg altijd kordaat neen, dus dat zal niet helpen denk ik. ik zal eens proberen het speelgoed anders te hangen, toch al bedankt voor de tip. en haar straffen door in haar kot ze zetten lijkt mij ook geen goed idee want dan gaat ze denken dat haar kot een straf is dus ik weet niet hoe ik kirra moet straffen
groetjes

Kimm

het kan zijn  dat hij aan het puberen is. agressief gedrag moet je negeren. dus negeer dan het valkje. dan geen aandacht geven.

ik zou het spiegeltje uit de kooi gaan halen. ook heb je hele grote kans dat jouw valkje jou als partner gaat zien. dit kan ook ongewenst gedrag gaan geven.
chips en koekjes is inderdaad slecht.

mannetjes op deze leeftijd kunnen dit gedrag inderdaad gaan vertonen als ze aan het puberen zijn.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

hey dank u voor de tips,
in zijn kotje hangt gen spiegeltje dat heb ik er in het begin uitgedaan omdat mijn valkje niet handtam was als ik het kocht. hij zit voor de spiegel in mijn badkamer. en daar gaat hij ook soms gaan slapen. ik beloon ook het goed gedrag zodat hij goed weet wanneer hij stout en braaf is.  hoe lang duurt dat puberen. ik hoop niet te lang. want mijn valkje word echt stout. wegdoen zal ik nooit doen ik geef niet op ik zie kirra veel te graag maar dit gedrag moet echt veranderen. zo kan het niet verder. ik hoop dat dat puberen niet te lang duurt
groetjes

Kimm

het kan wel lang duren helaas. zorg dat je geduld hebt en niet boos gaat worden op het valkje. ook niet tegen schreeuwen. dit zal averechts gaan werken.
je hebt nu even een lange adem nodig.

mocht hij echt veel te agressief gaan worden dan zou ik hem laten kortwieken. doe dit wel bij iemand die er verstand van heeft.
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

oke ik zal het eens vragen aan de dierenarts. ik moet er straks toch zijn voor mijn kat. ik hoop dat het gedrag dan verandert. maar kan ik hem laten kortwieken dat hij nog een beetje kan vliegen maar gewoon meer moeite moet doen. want nu is hij al zolang gewoon om te kunnen vliegen. ik ben band dat hij gaat neerstorten op zijn hoofdje. want hij vliegt wel veel.
groetjes cyntzia

Kimm

kortwieken moet heel zorgvuldig gebeuren. er moeten een paar vliegpennen geknipt worden. als dat goed gebeurd kan hij nog wel vliegen, maar geen snelheid en hoogtes meer kunnen maken. hij wordt afhankelijker van jou en daardoor ook rustiger.
in het begin zal het wel wennen zijn voor hem, maar ze zullen heel snel door hebben dat ze wel kunnen vliegen.
daarna kan je kijken hoe het zich gaat ontwikkelen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

oke dat is goed ik ga dit proberen. want nu heb ik hem net in zijn kotje gezet mmaar dan begint hij te krijsen omdat hij er niet in wil blijven. ook speelt hij niet in zijn kot wat kan daar de oorzaak van zijn?
groetjes cyntzia

Kimm

ik denk dat hij zich al op jou heeft gericht. hij wil bij jou zijn, omdat hij verder geen vriendje heeft in de kooi.
ik weet niet of jij er nog een valkje bij wilt hebben, maar zolang hij krijst als hij in de kooi zit, dan moet je hem absoluut negeren. ook niet tegen praten of naar hem kijken.
als hij stil is, dan haal je hem er weer uit. zo beloon jij zijn goede gedrag.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

nog een valkje is moeilijk want ik zit met een kat. maar als hij stil is is hij meestal aan het eten. dus waarschijnlijk heb ik gewoon een eenzaam valkje dat bij mij wil zijn zodat hij niet eenzaam is. ik vind dit wel een beetje zielig dat hij eenzaam is. maar met mijn kat is het moeilijk om nog een valkje in huis te halen en kirra is gewend om al zo lang alleen te zijn ik vrees als ik er nog een valkje bijzet dat er ruzie gaat ontstaan. ik heb min valkje nu al 6 maand. en zelf is hij ongeveer 1 jaar.
groetjes cyntzia

Kimm

het valkje is nog jong genoeg om er een vriendje bij te krijgen.

wat betreft jouw kat, ik weet niet in wat voor ruimte jij woont, maar als je wel de ruimte hebt dan kan het evt wel.
ik heb zelf ook een kat en 5 valkjes.
maar alleen jij kan dat beoordelen, niet ik.  ;)

als het kortwieken helpt, dan ben je ook al een super eind op weg.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KIRRA

oke je bent bedankt voor de vele tips. ik ga nu naar de dierenarts voor mijn kat. ik zal het haar eens vragen. ik heb haar wel al ingelicht over het agressieg gedrag van kirra. heel hard bedankt en als je nog tips weet dan mag je ze zeggen.$ vele groetjes cyntzia