3 mei 2025, 15:54:39

Chika vlekjes op rug en nek

Gestart door Larissa, 22 januari 2010, 13:07:22

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Luitjes

Zoals bekend is onze chika (man) een cinnamon
nu komen er sinds een paar weekjes allemaal lichtere spots(vlekken) door op zijn rug en in zijn nek

Wie weet wat dit kan zijn zou dit kunnen betekenen dat hij ergens split voor heeft ?

zie foto

en zonder flits

Hoop dat jullie het zo beetje duidelijk is en goed kunne zien

Liefs Laris

Anja

Zijn het oranje achtige vlekjes? Dan zijn het broedvlekjes.

Larissa

hey Anja

Nee het zijn geen oranje vlekjes maar gewoon lichtere vlekjes als zijn normale verenkleed (kleur) normaal is het beige/licht grijs nu  lijkt het wel beetje tegen het wit aan maar niet echt wit is beetje moeilijk te omschrijven

groetjes Laris

Anja

Weet je de mutatie van Chika? Is het zo dat er bont bij zit? Dat verklaart dan weer de wittige vlekjes.

Larissa

Hey Anja

Nee helaas weet ik het nie heb de gene waar ik Chika weg heb ook al gebeld en hij zegt tis een Cinnamon maar ook hij weet nie of chika ergens splits voor heeft.

Vandaar mijn vraag want jullie hebben er mee verstand van als ikke of moet ik gewoon afwachte als hij ooit een nestje krijgt en kun je dan zegge van hij is Cinnamon en split voor dit of dat

Heel erg bedankt alvast voor je hulp

X Laris

smiley

hallo Larissa

Hoe oud is deze man ???  waarom deze vraag .
Ik heb een geparelde witmaskerman  die na zijn jeugdrui bijna al zijn parels kwijt was .
Het jaar daarna waren ze zo goed als helemaal verdwenen .
Nu is hij pas in de rui geweest en krijgt net zoals jij omschrijft heel licht weer spots terug (vlekjes ) hij is nu 3 jaar !
Het zou dus goed kunnen dat jouw man een geparelde bonte cinnamon is .
Waarvan de parels weg zijn gegaan zoals altijd bij mannen gebeurt !!
Maar later weer heel licht terug komen , vandaar dat ik vraag hoe oud hij is .

Groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

hey Conny

Onze chika zou nu iets over 1 jaar zijn we hebben hem gekocht als vogeltje van 9 weken (als pop)

ik zal je ff fototje zette van toen hij 9 weken was daar kun je zien dat hij nooit geen spots of parels heeft gehad...

Ik hoop dat je het een beetje snapt waarom ik vroeg waar die vlekjes op konden slaan

groetjes Laris