18 juli 2025, 17:29:04

Gedrag na komst nieuw valkje

Gestart door Karin, 12 januari 2010, 20:37:45

« vorige - volgende »

Sarynda

30 januari 2010, 20:25:55 #60 Last Edit: 30 januari 2010, 20:29:00 by Sarynda
Kira werd niet tot bloedens toe gebeten, meer van 'ga eens weg'. Het was wel een echte beet, snavel open en met zijn kop naar haar toe en dan tegen haar aan de snavel weer dicht, alleen dan snel ;). Zazoo vloog ons aan als we alleen maar in de buurt kwamen buiten de kooi (als ze samen loswaren) en dit bleef aanhouden dus na een maand uit elkaar gehaald. Kira was het toppunt van belangstelling buiten de kooi maar in de kooi werd ze genegeerd of als ze in de buurt kwam, gebeten. Dat vind ik het vreemde van het hele verhaal, dat ze buiten de kooi zo lief zijn maar binnen de kooi is het een heel ander verhaal. Buiten de kooi was Zazoo gemeen tegen ons (vloog ons aan en beet erg hard, soms ook door), en in de kooi was hij weer een schat.

Liet ik dan alleen Zazoo los hoefde Kira maar een keer te roepen en hij kwam weer terug. Het is redelijk dubbel allemaal. We hadden gehoopt dat Zazoo rustiger zou worden in de maand dat ze bij elkaar zaten maar dat is niet zo, en nu ze uit elkaar zijn is hij rustig en een schat zolang hij haar niet hoort.

Kira is naar mijn weten teveel naar Zazoo getrokken en daarmee haar tamheid verloren. Zazoo en Kira samen eruit is gewoon eng, omdat Zazoo dan zo gemeen doet naar ons (aanvliegen en erg hard bijten). En in de kooi is weer zielig voor Kira omdat ze of gebeten, of genegeerd word.

Groetjes, Eline

Hermien

Heb je het interieur van je kooi wel veranderd toen het nieuwe valkje erbij kwam? Het zou dan wel eens kunnen dat Zazoo het niet pikt dat zij zijn plekje wil inpikken. Kooi helemaal veranderen betekent voor Zazou èn Kira dat het voor allbei een nieuwe omgeving is waar ze opnieuw hun 'plek' moeten vinden...
Je hoort wel vaker dat dát goed helpt.

Sterkte.

Sarynda

Hoi Hermien,

Dat heb ik niet gedaan omdat ik daar eigenlijk niet aan toe kwam, Kira vloog namelijk zelf Zazoo's kooi in voodat ik er wat aan kon doen. Zazoo leek het prima te vinden (geen gevecht enzo) alleen daarna kwam dat dubbele gedrag van hem. Ik kan het natuurlijk wel proberen, maar wat als Zazoo dan weer zo aggressief doet naar ons? Buiten de kooi? Want dat zie ik niet echt zitten en ik weet niet of dat nog veranderd.. Want in de maand dat ze al samenzaten veranderde het ook niet helaas.  :-\

Groetjes, Eline

Bello

Als ik het zo lees, heb je een puber valkje die jullie aan het uitproberen is (negatief gedrag).

dit gedrag kan hij ook krijgen als je er geen valkje bij had gehaald. Als ze naar elkaar roepen betekend dat ze toch wel een band hebben.

Laat je even een foto te zien van onze Bello toen ze bij het baasje zat en ik te dicht in de buurt kwam.

dit verkeerde gedrag hebben we totaal genegeerd en ze weet haar plekje. ze haalt het niet meer in haar hoofd om zo te regaren.

Hier gebeurt het ook wel eens dat ze naar elkaar hakken maar als we werken zijn dan zijn we er niet bij en ze moeten toch met elkaar in de kooi. Ieder heeft zijn eigen plekje om te slapen en dan mogen ze niet op elkaars plekje gaan zitten.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Hermien

Ik sluit me helemaal bij Bello aan. Ik heb vier mannen en die hakken ook wel eens naar elkaar, maar toch kunnen ze elkaar niet missen. Wanneer ze buiten de kooi lekker aan het spelen zijn en ik doe iets wat zij niet wensen, worden ze ook wel eens pissig. Daar trek ik me niks van aan en soms straf ik dat gedrag dan met een boze stem af. Het zijn net kinderen, hoor.

Kooi nog een keer veranderen zou toch ook nog wel een optie zijn.

Succes ermee.

Sarynda

Dat gedrag van Bello is exact wat Zazoo ook doet, alleen vliegt hij ook nog eens naar ons toe op zo'n manier. We hebben dat toen een maand genegeerd maar het ging niet over... Wat zou ik anders kunnen doen om het hem af te leren? En waarom zou Zazoo in de kooi, ook als Kira er wel bij zit, lief tegen ons doen en niet dat gedrag uiten? Want dat vind ik het vreemde, in de kooi trekt hij zich niks van Kira aan maar buiten de kooi moeten wij weg blijven bij haar want anders.. Krijg je wat Bello ook deed. Nu ze apart zitten is hij een schat zolang hij Kira niet hoort, dus dat is ook weer zo dubbel.

Ik ben absoluut bereid het nogmaal te proberen maar ik zie het niet zitten als Zazoo zo blijft doen, als jullie dat begrijpen.

Groetjes, Eline

bobbie

31 januari 2010, 14:09:22 #66 Last Edit: 31 januari 2010, 14:12:23 by bobbie
Je hebt Kira gekortwiekt.

De enige optie die ik nu zie om het hem af te leren jullie vliegend aan te vallen:

Kazoo ook kortwieken.

Voor hij weer veren heeft is hij door de puberteit heen. Zonder vleugelveren kan hij niet naar jullie toevliegen om jullie aan te vallen. Op deze manier heb je dan dat gedrag doorbroken.

Verder is hier alles al een aantal keren herhaald (bv indeling kooi veranderen), dus ik heb niets toe te voegen.

Succes, Nel :)

Kimm

ja het kortwieken van zazoo had ik ook al aangeraden.
ik zou het ook doen in dit geval  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Hoi hoi

Kortwieken zou ik hem zelf vlug doen, wat hij nu doet is dat hij je andere valkje beschermd voor jullie, dat je er niet aan mag komen.

Want een valkje wat je aanvliegt is zeker negatief gedrag.

GEEF HET NOG NIET OP!!

Kortwiek hem of laat hem kortwieken en dan samen hupsakee in een kooi die je totaal veranderd hebt..

ik zie hier zeker nog een lichtpuntje in om de rust voor jullie zelf terug te laten komen ;D

:-*Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sarynda

31 januari 2010, 18:14:00 #69 Last Edit: 31 januari 2010, 18:19:02 by Sarynda
Zazoo kortwieken.. Wil ik eigenlijk niet, want ik ben zo bang dat ik daarmee zijn vertrouwen schaadt... Ik denk ook dat het zal helpen tegen het aanvliegen enzo, en dat hij minder dominant word. Ik wil alleen niet dat hij er bang van word ofzo... Want dat heb ik wel gezien bij Kira. Nu was die zowiezo minder tam maar toch... Ik wil het Zazoo eigenlijk niet aandoen. Klinkt misschien alsof ik niks wil proberen maar ik vind het zo sneu voor Zazoo als ie na bijna anderhalf jaar ineens niet meer kan vliegen en al helemaal als hij weet dat het mijn schuld is. Zazoo kennende zal hij blijven proberen te vliegen.  :-[

Zowiezo erg bedankt voor alle tips, heb nu wel weer hoop dat het gaat lukken. Nu hopen dat als Zazoo bij ons komt zitten dat Kira ook wat meer durft, want die is nog steeds niet tam helaas.

Groetjes, Eline

bobbie

Citaat van: Sarynda op 31 januari 2010, 18:14:00
Zazoo kortwieken.. Wil ik eigenlijk niet, want ik ben zo bang dat ik daarmee zijn vertrouwen schaadt... Ik denk ook dat het zal helpen tegen het aanvliegen enzo, en dat hij minder dominant word. Ik wil alleen niet dat hij er bang van word ofzo... Want dat heb ik wel gezien bij Kira. Nu was die zowiezo minder tam maar toch... Ik wil het Zazoo eigenlijk niet aandoen. Klinkt misschien alsof ik niks wil proberen maar ik vind het zo sneu voor Zazoo als ie na bijna anderhalf jaar ineens niet meer kan vliegen en al helemaal als hij weet dat het mijn schuld is. Zazoo kennende zal hij blijven proberen te vliegen.  :-[

Zowiezo erg bedankt voor alle tips, heb nu wel weer hoop dat het gaat lukken. Nu hopen dat als Zazoo bij ons komt zitten dat Kira ook wat meer durft, want die is nog steeds niet tam helaas.

Groetjes, Eline

..................tja, dan geef ik het op. Zonde, ik vind het zo zielig, zowiezo voor Kira die zo lekker tam bij je in huis kwam.

Hoe dan ook, ik hoop dat je een manier vindt waarbij allebei je birdies het naar hun zin zullen hebben, want dat is op dit moment niet het geval zoals ik uit het voorgaande haal.

succes, Nel

Sarynda

Ik vind het ook zonde en erg jammer dat het zo gaat. Had liever gezien dat ze het samen gezellig zouden hebben, ook met ons.

Voor mij is een keuze maken heel erg moeilijk, ik maak mijn vriend helemaal gek met dat ik maar niet kan kiezen wat ik wil doen. Waarschijnlijk komt het er toch op neer dat Kira teruggaat, hoe moeilijk dat ook is, want ik ben wel aan haar gehecht geraakt.

Bedankt voor alle steun en tips van iedereen, ik laat nog weten wat de uiteindelijke beslissing word.

Groetjes Eline

Sarynda

Update: Inmiddels staat er een berichtje bij herplaatsing.

Ik heb deze keuze gemaakt omdat ik gek werd van niet meer weten wat ik moet, en bang werd van een agressieve Zazoo terwijl hij nu voor me op mijn bureau zit met me te knuffelen, alleen maar omdat hij Kira niet hoort. Kira zit alleen in een kooi en verdient een betere plek met soortgenootjes.

Ik wil jullie erg bedanken voor alle steun en tips die ik heb gekregen, ook al is het toch zo geëindigd.

Groetjes, Eline

Kimm

Hoi eline,

ik hoop dat je voor kira een heel goed huisje kan vinden. kira is een hele mooie vogel, zag ik bij herplaatsing.

sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Jammer dat je deze keuze hebt gemaakt.

Dorothé