16 april 2024, 18:36:17

Gedrag na komst nieuw valkje

Gestart door Karin, 12 januari 2010, 20:37:45

« vorige - volgende »

Sarynda

Weer een update. :)

Kira is nog niet herplaatst, maar logeert momenteel bij een vriendin van mij. Het is niet te geloven wat een verandering er in Kira te zien is nu.

Bij mij wilde ze niks van het trosgierst hebben en wilde ze alleen maar dat ik wegging. Bij mijn vriendin knabbeld ze heerlijk en protesteerd ze zelfs als het trosgierst word weggenomen! Mijn vriendin is inmiddels op zo'n 3 cm afstand van Kira's snaveltje. Hoe kan het dat ze zo ineens wel tam wil worden? Was Zazoo teveel afleiding ofzo?

Wat Zazoo betreft, die is echt helemaal de oude. Kira is zaterdag opgehaald en Zazoo heeft zaterdag avond alweer in de huiskamer gevlogen, kwam bij ons zitten en ging de eettafel verkennen en slopen wat er te slopen viel. Toen Kira er was werd hij agressief als hij zijn spiegelbeeld zag, dus ik had zijn spiegels weggehaald. Op de eettafel (waar hij zat) hebben we een kandelaar die ook spiegelt. Daar heeft hij zich heerlijk mee vermaakt en werd helemaal niet agressief! Hij heeft nu ook zijn spiegels weer terug in de kooi en is er bijna niet bij weg te slaan, tenzij hij naar buiten mag of moet eten/drinken. Het is net of Kira er nooit is geweest!

Hebben jullie een verklaring voor dit gedrag? Zelf denk ik dat beide vogels in de war waren van elkaar en niet wisten hoe ze moesten reageren.

Ik denk dat ik Zazoo alleen hou, als ik deze gedragsveranderingen zo zie. Of denken jullie dat, als Kira weer tam is gemaakt door mijn vriendin (die trouwens verlieft is op het valkje :) ), ik ze weer bij elkaar kan zetten? Want ik ben bang dat Zazoo dan weer agressief word en Kira misschien wel weer minder tam word.

Het kan zijn dat mijn vriendin Kira mag houden, maar dat is nog niet zeker. :)

Groetjes, Eline

Kimm

hoi,

fijn dat kira bij jouw vriendin is.

ik zou zelf als jouw vriendin dat wilt, kira daar laten, omdat zij het zo goed doet bij haar. blijkbaar voeld kira zich goed op haar gemak en ontspannen. als kira tam is en je gaat haar weer verhuizen, dan geeft dat voor kira alleen maar stress en zazoo gaat vast weer zijn oude gedrag vertonen. het heen en weer verplaatsen van kira is niet goed voor kira. Ook voelen vogels haarfijn aan als hun baasje iets verwacht of ergens bang voor is.
wel ben ik voor kira heel erg blij dat zij het nu zo goed doet  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sarynda

Hoi Kim,

Ja ik ben ook erg blij dat het nu zo goed gaat! Ik had al een beetje besloten Kira daar te laten, ze word er goed verzorgt en ik kan haar bezoeken, dus ben haar niet echt kwijt en al dat verhuizen, wat je zegt, kan ook niet goed zijn. Dus ik hoop dat de ouders van m'n vriendin het goed vinden dat ze daar blijft wonen.

Ik ben heel blij dat Zazoo weer helemaal de oude is en dat Kira op een goede plek terecht kan komen.  ;D

Kimm

 als allebeide valkjes nu gelukkiger zijn, dan zou het erg mooi en fijn zijn als kira bij je vriendin mag blijven. nou wie weet  ;)
ik denk dat jij dan ook rustiger bent omdat zazoo ook weer liever zal zijn.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sarynda

Jazeker, de rust is teruggekeerd hier. Zazoo zit nu op mijn schouder mee te lezen. :)