16 april 2024, 16:20:39

Gedrag na komst nieuw valkje

Gestart door Karin, 12 januari 2010, 20:37:45

« vorige - volgende »

Sarynda

Hij gaat het niet leuk vinden (heeft er een hekel aan vastgepakt te worden) maar ik zal het proberen :)

Hoe lang duurt het gemiddeld voordat hij doorheeft dat hij minder goed kan vliegen?

Kimm

17 januari 2010, 21:45:26 #16 Last Edit: 18 januari 2010, 11:01:08 by Kimm
ze passen zich heel erg snel aan. de eerste dag zal hij het maar erg vreemd vinden.

ik heb hier een link voor jou en ik raad jou aan om die even door te lezen:.

klik hier




ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sarynda

Ik zal hem doorlezen, dank je!

Kimm

ok meid, daar staat heel veel in namelijk waar jij zeker wat aan zal hebben.  :D

hou mij maar op de hoogte, ik ben nl zeer benieuwd en ik leef met je mee.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sarynda

Is het een idee om Zazoo met een handschoen te knippen of moet ik dat juist niet doen (wat betreft vertrouwen schaden, ook met vangen met handschoen enzo) want ook al bijt hij niet door, als hij iets niet wil bijt hij goed hard ;)

Kimm

Als ik knip, dan wikkel ik ze in een theedoek. en met de ene hand maak ik de vleugel vrij. zo kunnen ze jou niet bijten en blijven ze redelijk rustig.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

hoi sarynda,

hoe gaat het nu?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sarynda

Hoi Kim,

ik heb Kira inmiddels geknipt, wat ze echt niet leuk vond (schreeuwde constant) daarna heb ik haar weer terug in de kooi gedaan en is ze weer bedaard.
Zazoo wacht ik nog even mee met knippen omdat ik heb gemerkt dat hij helemaal zichzelf is 's avonds als Kira al langere tijd stil is. Ook toen ik net bij hem ging kijken was hij lief tot hij Kira hoorde.
Kira wil nog steeds niks van me hebben, ze blaast als ik in de kooi kom en klimt weg. Ik kan proberen haar los te laten en dan bij me te nemen als ze probeert te vliegen, misschien doe ik dat vanavond.

In ieder geval weet ik dat Zazoo gewoon zichzelf kan zijn zolang Kira stil is, en Kira weer tam maken... Daar gaat nog wat energie in zitten ben ik bang. Zelf betwijfel ik of Zazoo ooit normaal gaat doen als hij bij Kira zit, maar we wachten het nog even af. :)

Vlaardingse valkjes

Hoi Sarynda,

Ik heb alles zo eens zitten lezen en denk dat je de gehele gewenningsperiode opnieuw zult moeten doen.
Goede tip is idd Zazoo ook te knippen dan staan ze op gelijke voet.
Zazoo is boos en zal dat nog even blijven tenzij hij in gaat zien dat delen best leuk kan zijn.
Hoe??? Eigenlijk best simpel.
Zet Kira in haar eigen kooi naast de kooi van Zazoo en laat ze op die manier weer aan elkaars aanwezigheid wennen en toch hun eigen plekje hebben.
Na een dag of 2 zou ik ze er alle 2 uithalen bijelkaar zetten op een kooi en daar  trosgierst op leggen.
Zo laat je ze heel langzaam aan het idee wennen dat ze moeten delen.
Dit zal ook niet binnen een dag goed gaan maar bedenk de aanhouder wint en idd zoals eerder gezegd Zazoo is jong genoeg en zou een nieuw soortgenootje makkelijk kunnen accepteren.
Wanneer dit goed gaat klimmen ze vanzelf wel bijelkaar in de kooi en is de tijd rijp ze in 1 kooi te laten zitten.
Het blijft natuurlijk een feit dat ieder valkje zijn eigen karakter heeft en de een hier sneller aan toe geeft dan de ander die misschien wat langer koppig blijft.

Lijkt allemal erg omslachtig en ik heb het zo neergezet op de manier hoe ik het aan zou pakken. Het is alleen maar een richtlijn natuurlijk.
Wie weet zijn er nog meer mensen die je ook wat richtlijnen kunnen geven en kan je daar iets mee.

Succes

Sarynda

Ze zaten al bij elkaar in de kooi. :) Ik heb ze weer uit elkaar gehaald omdat Zazoo ons aanvliegt als hij samen met Kira los is, en haar negeerd als ze bij hem in de kooi zit. Ze aten wel samen enzo, maar verder ging Zazoo liever bij Kira weg en ergens alleen zitten of met zijn spiegelbeeld in een voerbakje spelen. Waar ik nu een beetje op wacht is dat Zazoo weer rustiger word zonder dat Kira er is en Kira moet weer tam worden want dat is ze helemaal kwijt.

Dus dat delen dat snappen ze wel. Het gaat er meer om hoe Zazoo naar ons doet als Kira erbij is en dat Kira weer tam moet worden.

Toch bedankt voor je tips :)

Sarynda

Kira lijkt sinds de knipbeurt nog angstiger te zijn. De kooi staat open maar ze komt er niet uit, en als ik in de buurt ben blaast ze... Wat kan ik het beste met haar doen nu?

Zazoo is nog steeds hetzelfde. Gillen naar aandacht, en als Kira terugfluit dan bijt hij. Als hij Kira niet hoort kan ik echt alles met hem...

Ik baal er gewoon van dat het niet goed gaat. Ik ga dan denken dat ik iets niet goed heb gedaan ofzo...  :-\

Kimm

hoi,

ten eerste het ligt niet aan jou.  ;)

wat je nu kan doen, is met je hand de kooi in gaan bij kira. laat haar maar blazen, niet terugtrekken jouw hand.
probeer je vinger tegen haar borstje te drukken en kijk of ze opstapt.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sarynda

Dan begint ze als een gek door de kooi te 'vliegen'... Ik heb het ook al met trosgierst geprobeerd maar ze komt er niet naar toe, ook niet als ik het neerleg en met rust laat en een eindje verder weg ga zitten...

Kimm

dan toch zo doorgaan met je hand in de kooi. hou je hand maar stil, elke dag dit doen.
mocht zij uit de kooi komen dan kan je proberen om haar te laten opstappen en dan meenemen naar de wc. de deur daar dicht doen en dan met haar oefenen om op te stappen.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sarynda