28 maart 2024, 16:55:43

Bloed in kooi

Gestart door Gunzy, 29 december 2009, 11:24:20

« vorige - volgende »

Gunzy

Ik maak mij ongerust over bloed in de vogelkooi. Ik weet echter niet waar het vandaan komt.

Er zitten twee valkparkieten in (vrouwtje en geslacht van de ander is onbekend). Aan de poten zijn geen wondjes te zien. Op de tralies en stokken zit bloed en zelfs enkele spatters op de muur erachter.

Heeft iemand een idee waardoor de vogels gebloed kunnen hebben. Op hun kop en lichaam is ook niets te zien. Zouden ze elkaar gebeten hebben? Overdag zijn ze redelijk rustig tegen elkaar dus lijkt mij ook niet dat ze 's avonds elkaar bijten.

Kimm

heb je ergens ook een veer gevonden?
of er zit een bloedpen los bij 1 van jouw valkjes, dan zou je ze toch even na moeten kijken. dit kan het bloed veroorzaken.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

amazingleeuwtje

denk dat er paniek is geweest in je kooi...
vaak beschadigen dan de vleugeltjes door het harde fladderen

Manouk

Ik dacht ook meteen aan paniek...
de eerste keer dat het hier gebeurde was er ook veel bloed..
nu heb ik altijd een nachtlampje voor ze aan... want er loopt nog wel eens een klein muisje in mijn huis rond :S
liggen er veren onderin de kooi?? kijk even of er bloed uit de schachten van deze veren komt.. het kan zijn dat het bloed hiervan afkomstig is....

groeten
Manouk

Gunzy

Er ligt wel een losse veer onder, zal deze even bekijken. Een nachtlampje is tevens een goed idee.

Gunzy

Ja, er lag een bloedpen in de kooi. Is er iets wat ik nu nog kan/moet doen of waar ik rekening mee moet houden?

Kimm

je hoeft alleen even je valkje na te kijken of hij/zij nog bloedt. ik denk het niet als de hele pen eruit is, dan zal het al wel droog zijn.
bloedpennen geven enorme bloedspetters in je kooi etc.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Manouk

Het zal nu wel over zijn.... het bloeden stopt meestal wel als de veer eruit is..
hou hem of haar even in de gaten en het zal wel goedkomen..

groetjes
Manouk

Gunzy

Oke, bedankt voor de tips

Dierenfreackske

Hoe is het nu met het valkje?? Beterschap  ook! Grtjs. Ann



martijn

hallo,
bij mij is er op een moment ook paniek in de kooi geweest de bloedpen van mijn valkje is er toen ook uit gevallen en die groeit nu gewoon terug ...

grts Martijn en Dries

www.bloggen.be/valkparkietenthijsmartijn