eitjes controleren of ze bevrucht zijn??

Gestart door winnythepooh, 10 januari 2010, 14:24:53

« vorige - volgende »

winnythepooh

ik heb een vraag
mijn valkparkieten hebben 21 december hun 1e ei gelegd en in totaal 4 de eerste is nog niet uitgekomen
wil eigenlijk controleren met een lampje of zze bevrucht zijn maar of de vader of de moeder zit op de eieren hoe kan ik dit aanpakken weet zeker dat ik er niet bij kan zonder dat ze gaan bijten ze zijn erg beschermend

alvast bedankt voor reacties

mary-ann

Anja

Ik zou dat nu niet meer doen. De eitjes zouden deze week uit kunnen komen mits ze 21 dagen broedt.

Laat ze maar lekker zitten en vooral niet storen.

winnythepooh

ze broed al vanaf dag 1 dus daar ligt het niet aan
ik dacht dat de eitjes na 21 dagen max uit moetsten komen vandaar maar deze week dus ben benieuwd.

nee dan laten we het en wachten we het gewoon nog even af
heel erg bedankt voor de reactie
mary-ann

smiley

hallo Winnythepooh

Je zegt dat het eerste ei op 21 december is gelegd !!
het tweede ei is dan van 23 december en vanaf het tweede ei gaan ze echt goed broeden .
Dan is het vandaag de 18e dag ,je kan dan vanaf morgen een donsje gaan verwachten .
Het is mogelijk dat als je aan het blok luisterd dat je het donsje in het ei kan horen piepen .
Eerst heel zacht en dan steeds harder ,mocht je dat horen kan het nog wel een hele dag duren voordat het eruit komt .
Je hoort het niet altijd ,van de 3 die hier geboren zijn heb ik er maar 1 gehoord .
Meestal kan je het ook merken aan de ouders die gaan 1 of 2 dagen voordat er iets uit komt meer eten .
Zorg er dan ook voor dat er genoeg bruin brood en eivoer bij de ouders in de kooi hangt .
Zodra er een donsje is brood en eivoer nat maken met water .
Ik hoop dat er snel een donsje geboren word !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

winnythepooh

we zijn nu 2 dagen verder en er is nog niks gebeurt
vraag me af wanneer ze maximaal uit gekomen moeten zijn
iemand die dat weet
mary-ann

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

winnythepooh

nee maar de moeder en vader bewaken ze goed en we kunnen er ook niet bij in de buurt komen zodra we voor de kooi zitten begint vooral zij te blazen we hebben al geluk als we de eitjes zien
mary-ann

Kimm

volgens mij kan het nog steeds hoor. wacht nog maar even af. ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

winnythepooh

mary-ann

Kimm

ja kan ik mij voorstellen, maar ja tenzij ze niet bevrucht zijn. dan kan je lang wachten  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

winnythepooh

ja maar dat zou ik raar vinden want ze hebben echt 2 weken voordat ze eieren ging leggen minimaal 1 keer per dag gepaard dan zouden ze toch bevrucht moeten zijn of niet en ook tussen het leggen door zeg maar
mary-ann

Kimm

ja inderdaad , dat zou je wel zeggen.
mochten ze toch van het nest afgaan, dan zou ik toch een eitje gaan schouwen snel.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

winnythepooh

ik ga me best doen als het is gelukt laat ik het weten en ook wat ik heb gezien
ik loop toch niet het risico dat ze niet meer gaan broeden he??
mary-ann

patty_dordtse valkjes

Hallo,

Nee hoor als ze uit het blok zijn kan je gewoon de eitjes schouwen.
wat ik altijd deed is het eitje oppakken zoals het ligt en dan aan de bolle kant kijken met een lampje dan kan je zien of het bevrucht is
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

winnythepooh

ik ben heel dom misschien maar kan het niet zien ja zie de schaal maar niks verder met led lamp onder gewone lamp tegen het licht geen verschil van een afstand zien 3 eitjes er een beetje grijzig uit en de 4e wit en het eitje wat ik vasthad was heeeeeel warm en zwaar voor zzo`n klein ding
(oh ja moeder zat al weer op de eieren en ik moest het eitje nog terug leggen hahahahaha ze vloog me wel aan maar heb handschoenen aangedaan)
mary-ann