29 april 2024, 13:50:09

2 valken erbij?

Gestart door Charlotta, 6 januari 2010, 11:05:17

« vorige - volgende »

Charlotta

Op een caviaforum waar ik lid ben, biedt iemand 2 valken aan, een lutino en een geparelde.
Ze zijn heel tam, op de foto zitten ze op haar schouder en geven haar een kusje.
De lutino is zo te zien een man.
Meer info qua leeftijd, kooi e.d. heb ik nog niet, ik heb haar die info wel gevraagd per pb.
Wilde toch even met jullie kenners overleggen...........doe ik er goed aan? Zij zijn samen en close, handtam. Sjors is niet tam en heeft nog nooit een maatje gehad, hij is dat dus ook niet gewend.
Ze komen ook niet bij hem in de kooi, hoor, maar wel in dezelfde kamer uiteraard.
Kan dit? Doe ik er Sjors tekort mee of juist niet???
Ik ben benieuwd naar jullie mening voor ik een besluit neem.

Manouk

Ik denk dat het leuk is om een maatje te hebben voor sjors, maar als je deze twee erbij neemt, kan het zijn dat sjors zich toch alleen gaat voelen..
Komen ze uiteindelijk wel samen in een kooi?? want ik zou er zelf dan voor kiezen om er nog 1tje bij te nemen als maatje voor sjors...

Groetjes
Manouk

Charlotta

Deze 2 zijn erg hecht, dus als ik het niet teveel vermenselijk, denk ik dat Sjors er wellicht een beetje buiten zal vallen.....klinkt dat gek?
Ik weet niet of ze uiteindelijk bij elkaar kunnen, ik ben wel aan het rondvragen voor een kamervoliere, maar qua afmeting heb ik die ruimte op het moment helaas (nog) niet.
Daarom is het allemaal nog een beetje dubben, wat ik zal doen.....

Charlotta

De valkjes gaan niet door, ze zijn al naar iemand anders.
Ach, heb ik nog even bedenktijd.  ;D