28 maart 2024, 22:46:09

Spuiten van een kooi.

Gestart door Patrick, 3 november 2002, 19:30:31

« vorige - volgende »

Patrick

Een paar dagen geleden is er bij een kennis in de tuin een valkparkietje aan komen vliegen. Maar omdat deze geen tijd had om dit beestje te verzorgen, vroeg hij of ik dit wou doen, ook omdat ik al een gewone parkiet heb.

Ik had nog een kooi staan van andere vogel, maar omdat die kooi al een paar maanden niet is gebruikt, is hij gaan roesten op sommige plekken. Nu weet ik dat roest niet goed is voor vogels, en dus wil ik kijken of ik die kooi zelf kan (over) kan spuiten. Maar ik weet niet welk soort verf je daar het beste voor kan gebruiken synthetische verf, of verf op waterbasis. Volgens mij worden de kooien tegenwoordig met verf op waterbasis gespoten, maar ik ben hier niet zeker van. Ik weet ook dat vogels niet tegen verf lucht kunnen, en dat de kooi dus nadat hij gespoten is een tijd niet gebruikt zal kunnen worden.

Over een tijdje wil ik wel een andere kooi voor het beestje kopen, maar ik wil eerst weten of ze hier wel een beetje kan wennen, ook omdat ik niet weet waar ze vandaan komt.

Dus mijn vraag is, of iemand een idee heeft of, en hoe ik een kooi zou kunnen spuiten.

Alvast bedankt voor de reacties,

Patrick

linda

3 november 2002, 21:33:34 #1 Last Edit: 3 november 2002, 21:34:02 by linda
hoi ,
vooraleerst heel fijn dat je dat diertje opvang geeft maar zet aub ook nog ff een advertentie of zo in de krant , want de eigenaar van dit valkje is misschien wel heel ongelukkig dat zijn beste vriend gaan vliegen is .Stel jezelf even in zijn plaats , het kan ook het beste vriendje van een kind zijn, dus laat het ff weten je kan dit ook doen hier op het forum.lieve groetjes linda

Patrick

Ja, dat heb ik al gedaan, ik heb al een advertentie in een krant gezet en en een advertentie op de tvkrant van een lokale tv zender. Maar ik heb nog geen reacties gehad.

Paul

Hoi Patrick,
Ik denk dat als je speciale verf moet kopen en samen met het werk wat je eraan hebt goedkoper een gebruikte kooi kan kopen want die heb je denk ik al vanaf 15-20 euro.
En als je hem gespoten hebt moet je zeker een week of langer wachten tot de verf helemaal hard geworden is en in de tussentijd heb je nog geen kooi :-(
Als je in een goeie winkel waar ze verf verkopen informeert kunnen ze je zeker advies geven over welke verf.
Bij de gamma of praxis weten ze dat in elk geval niet dus beter kan je dan naar een speciaal zaak gaan.
Kijk in elk geval even naar de prijzen van gebruikte kooien, soms koop je een bijna nieuwe voor heel weinig, ik heb er ook al verschillende gevonden.
je kan ze vinden op www.marktplaats.nl in de dierenrubiek.
Zoek dan in huisvesting of vogels, je kan daar erg veel vinden.

Groetjes,  Paul

tiny

hallo, ja als ik u was ozu ik ergens een kooi kopen dan zijt ge zeker .als ge in de koopjeskrant kijkt ziet ge geregeld mooie en grote  kooien te koop .
Nog veel succes met je valkje, hoe heet het ?,
 :) :) :)

groetjes tiny

Mandy

Hallo,

Ik heb het eens met een jock-kooi voor m'n papegaai geprobeerd want ik wilde liever goudkleurige dan zilverkleurige tralies (2e hands via marktplaats gekocht).
Met eerst grondig schoonmaakwerk, afplakwerk, grondverf spuiten en de uiteindelijke kleur erop gespoten, ondertussen een week verder, kon ik daarna alles er weer met chemische rotzooi afhalen omdat het dus niet bleef zitten. Dus na 2 weken zat chico pas in d'r kooi terwijl ze er al meteen in had gekund. Zonde van alle moeite en tijd. Mijn advies is dus ook niet doen en voor een 2e hands zoeken, succes.
Hopelijk komt toch de eigenaar het valkje ophalen, ik weet zelf helaas hoe verschrikkelijk het is als je valk wegvliegt.

Groetjes mandy.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Patrick

Bedankt voor alle reacties, en ik denk dat ik voor Kuifje dan toch maar een nieuw kooitje koop  ;D

V_Valkie

Als je een nieuw kooitje koopt,kun je op diverse veiling site's kijken.Er staan ook namelijk nieuwe op en ook niet lang gebruikte.Zo heb ik er een van een maand oud voor een prikie gekregen.Met een schuifla en zo,echt een goede kooi.


tiny

proficiat,
je hebt de juiste beslissing genomen  :D :D :D :D
Nu nog de juiste kooi vinden
wie zoekt die vind
groetjes

Tiny