11 mei 2025, 01:02:48

valkje eet nog niet

Gestart door DeniseRhody, 4 januari 2010, 10:33:31

« vorige - volgende »

DeniseRhody

Hoi hoi

Zaterdag hebben wij een valkje gekocht (heb al eerder een vraag gesteld over wat anders hier)Nu weet ik dat ze bang zijn en moeten wennen en daardoor niet eten, maar hij/zij heeft nog niets gegeten zelfs niet van de trosgiers en appel?Is dat normaal dat hij/zij nog niets heeft gegeten en gedronken?
Groetjes Denise

Kimm

hoi

ja het is wel normaal, maar hij moet vandaag wel gaan eten.
waar heb je de voerbakjes? is dat op de bodem of heb je ze wel hoger hangen?
zit het valkje op stok of ook op de bodem?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

DeniseRhody

hoi hoi

De bakjes hangen iets beneden en hij zit gewoon op de stok, de trosgierst heb ik naast hem gehangen en er is helemaal niets van af, verder heeft hij wel ff geklommem naar een ander stokje en hij heeft ook nog geen geluidjes gemaakt.
Bedankt!
Groetjes Denise

Kimm

hoi,

zorg dat de voerbakjes ter hoogte hangen van de stok, dan zal hij vandaag toch echt moeten gaan eten hoor.
kijk maar even hoe het gaat als de bakjes wat hoger hangen.

groetjes kim

DeniseRhody

hoi hoi

Ik kan de bakjes niet hoger hangen zijn van die draaibakjes die je er wel uit kan tillen maar geen bevestiging hebben om hoger te hangen....heb er net nog een stukje komkommer ingedaan, kan ook merken dat hij bang is want als je met je hand en eten naar hem rijkt begint hij meteen te blazen en wilt hij weglopen,ze hadden bij de dierenwinkel gezegt dat ze hem er al eens uit hadden gehad...
Bedankt! Groetjes Denise

Kimm

maar de stok kan je toch wel anders hangen? ter hoogte van de voerbakjes?

verder heeft het tijd nodig hoor, praat maar lekker tegen hem.

DeniseRhody

Ja die kan ik wel verplaatsen;) niet bij stilgestaan thnx en nu kom ik net terug in de woonkamer en ja hoor hij eet van de trosgierst:D toevallig we hebben het erover en hij begin te eten ik ben blij:D en praat heel veel met hem en laat hem ook geluidjes van valkjes horen, dan zit hij echt te kijken maar zegt nog niets;)
nogmaalt thnx en groetjes

Kimm

ah dat is fijn  :D
het begint met eten, dan de boel onderzoeken en voor je het weet fluit hij de sterren van de hemel, tenzij het een popje is.
maar die maken ook wel geluid hoor  ;)

let er wel op dat hij niet alleen van de trosgierst eet. mocht hij alleen daar maar van eten dan moet je dat eruit halen en alleen even gebruiken voor beloning, dus voor het opstappen etc.

DeniseRhody

Ja zeker ;D ben superblij nu hihi prachtig, zal het ff in de gaten houden en miss ff als beloning gebruiken nu heeft hij namelijk ,lekker de smaak te pakken :D ik heb een foto geplaatst bij mijn vraag of het een man of pop was maar ja hij moet nog in de ruii dus nog niets te zien helaas :-\ maar geeft niet.
Weet je toevallig ook of je aan een valkje kan zien of hij jong is of oud? dierenwinkels liegen nog wel eens over de leeftijd jammer genoeg :-[
groetjes

Kimm

het valkje lijkt mij wel jong, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. als het valkje tegen de 4 a 5 maanden is, dan zal zijn jeugdrui beginnen. dus dat moet je even afwachten.

groetjes kim

DeniseRhody

Oke, nou thnx voor de snelle reactie`s enzo en zal het ff in allemaal goed in de gaten houden
Groetjes Denise