29 maart 2024, 09:29:43

zwarte ontlasting

Gestart door Carine, 2 januari 2010, 20:14:08

« vorige - volgende »

Carine

Hallo,

Onze valkparkiet heeft sinds een tijdje last van zwarte ontlasting. Ik weet niet zeker of het gewoon heel donker groen of echt zwart is, maar het ziet erg wel heel erg donker uit. Ik las hier dat het kan zijn dat de valkparkiet niet genoeg voeding binnen krijgt en daarom zichzelf gaat verteren, maar hij eet erg goed en veel. Hij heeft wel een nestje en moet dus veel van zijn voeding aan zijn kleintjes afstaan, maar hij eet erg veel. Hij eet gewoon voer, eivoer, grid, trosgierst, sepia en groenvoer. Ook is het sinds twee dagen zo dat de poep er echt uit spuit. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en of het ernstig is?!

Groetjes, Carine

Manouk

Hallo Carine..

Ik weet dat valkjes die een nestje hebben hun ontlasting op het nest ophouden, om het schoon te houden en dan als ze eraf komen alles in 1 keer eruit komt.. dit kan een flinke flats zijn en volgens mij spuit het er dan wel een beetje uit..
Over de kleur kan ik je helaas niet meer vertellen, je krijgt vast meer reacties,,,

GR.
Manouk

Kimm

de ontlasting van mijn broedende valkjes was donker groen. niet zwart. ik zou nog even goed kijken wat de kleur ervan is.
ze houden het inderdaad op als ze aan het broeden zijn.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hannibal

Hoi

Oorzaak van zwarte ontlasting kan zijn dat er een klein bloedinkje heeft plaatsgevonden ergens in het spijsverterings stelsel,, ook teveel ijzer in het voedsel kan het veroozaken, als het nog steeds zo is, zou ik toch een vogel arts raadplegen.

Groetjes Hannah

Dierenfreackske

Hoi, ik weet dat ze hier ook een donkergroene ontlasting hadden tijdens de kweek, denk niet dat het echt zwart mag zijn, is veel omdat ze hun poep ophouden tijdens het broeden en zo... je kan anders eens de ontlasting laten testen ?? Een beetje op een aluminiumfolie aanbrengen, met steriel lepeltje, en gewoon erop doen en zo naar de da brengen, dan kan hij het zien, als je het zeker wil weten he, maar ik denk dat het van de kweek is, is vrij donker he, en veel meer dan anders....omdat ze zich lang opgehouden hebben.... Succes maar ! Grtjs. Ann.