19 april 2024, 04:08:28

voor het raam

Gestart door merian, 24 december 2009, 07:29:15

« vorige - volgende »

merian

hoi
coco staat nou voor het raam waar hij ontzettend naar zijn zin heeft
maar mijn kat gaat op de vensterbank en kan zo bij de kooi
zou het een probleem zijn als coco in een hoek staat

hannibal

Hoi,
Kan de kat niet bij de kooi als hij in een hoek staat?
het heeft altijd risico's om een kat bij een vogel in de zelfde kamer te hebben, zelf zou ik het niet doen, ongeacht waar de kooi staat.

Groetjes van Hannah

merian

JA MAAR DE KAT KAN EIGENLIJK OVERAL KOMEN
KAN MOEILIJK COCO IN DE GANG ZETTEN VIND IK OOK ZO ZIELIG
ALS IK WEG GA DAN GA DE KAT WEL IN DE HAL MAARJA IK KAN HEM NIET CONSTANT IN DE GATEN HOUDEN

hannibal

Hoi,
Voor mij zou het geen moeilijke keuze zijn, de kat eruit, zoals je zegt die kan overal komen, en de vogel delft het onderspit vroeger of later, het zijn 2 dieren die natuurlijke vijanden zijn dus om die in 1 ruimte te hebben is vragen om problemen.
Ik heb zelfs katten gezien die deuren kunnen openmaken, gewoon tegen de knop aanspringen, het ziet ernaar uit dat je een keuze moet maken, of de kat of de vogel, allebei levert hier problemen op. succes ermee.

Groetjes van Hannah

merian

nouik ben zo als ik een dier neem dan blijft hij tot zijn dood bij mij ik heb er zelf voor gekozen en de kat is al een keer gedumpt want ik heb hem opgevangen
de kat doet er niks aan maar coco raakt snel in paniek
soms gaat hij snacht heel erg te keer en dan is de kat niet in de buurt

Manouk

Je kan zorgen dat de kat in een ruimte zit waar coco niet zit, vooral als je er niet bij bent..
Je kan zorgen dat de kat niet bij de deurklink kan..
hier hebben we dat gedaan door de klink omhoog te zetten..

Maar zelf als je er bent hou die twee goed in de gaten
EN NOOIT DE VOGEL ERUIT ALS DE KAT IN DEZELFDE RUIMTE IS!!

kijk goed uit..
en voor als Coco snachts schrikt kan je een klein lampje aan doen voor hem..

groetjes
Manouk

Kimm

hoi merian,

wat heb jij voor kooi?

kan de kat er ook bij als hij in de hoek staat?
klimt de kat dan ook in de kooi?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

merian

ik heb een kleine kooii
de kat kan er nou niet inklimmen maar er wel tegen aan gaan staan maar ben wel constant met de waterfles achter de kat aan

Kimm

hoi merian,

als de kooi te licht is van gewicht dan kan de kat de kooi zo omgooien.
ik weet niet of jij een nieuwe kooi hebt, anders zou je een kunnen kijken naar een hele stevige kooi ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

merian

is wel een lkichte kooi
heb hem net een paar weken
en eigenlijk was het niet de bedoeling om en kat te nemen maar deze moest ik wel weg halen bij die mensen
ik ben nou eenmaal een dierenvriend

bobbie

Hoi hoi,

Als het zo'n lichte kooi is, heb je dan de mogelijkheid om deze kooi hoog aan de muur te hangen? Zodat de kat er niet bij kan? Steeds achter de kat aangaan is ook stressvol voor iedereen, ook voor de kat. :-\

Ik probeer een beetje mee te denken. Als me weer iets in gedachten schiet, meld ik het je. ;)

Groetjes, Nel :)

Rianne

Er wordt altijd wel erg fel gereageerd als het om de combinatie katten en vogels gaat. Verplaats je eens in de eigenaar van de kat, zou jij zomaar je kat weg doen? Nee, je gaat eerst op zoek naar een andere oplossing. Ik heb zelf het geluk dat mijn 2 perzen niet naar de valkjes omkijken dus kan niet erg meedenken voor een oplossing. In ieder geval zorgen dat ze niet in dezelfde ruimte zitten als je er niet bij bent.
Idd is de kat steeds wegjagen geen oplossing, het zorgt zoals gezegd, voor stress bij de kat.

Sorella

Ik heb zelf ook twee katten en sinds 6 maanden 2 valkjes erbij. Allevier zitten ze in de woonkamer.
De kooi die ik heb is groot dus omgegooid kan hij niet worden, alleen proberen de katten hun poten door de tralies heen te steken om op die manier bij de vogels te komen. De valkjes komen dan ook niet in de buurt van de tralies op de grond, ze komen helemaal niet op de grond als ze rondvliegen vanwege de katten maar ze zitten altijd hoog.
De katten reageren nu minder op ze als in het begin maar alleen laten als de valkjes losvliegen doe ik dus niet.
Bij het raam de kooi zetten zou ik dus nooit doen dat is verzoeken om moeilijkheden,
Wat ik zeggen wil is zorg voor een stevige kooi met de tralies niet zover uit mekaar dat de kat zijn poot er doorheen kan steken, niet voor het raam zetten en als de valk losvliegt nooit alleen laten met de kat en op een gegeven moment raken ze wel iets aan elkaar gewend.

Kimm

hoi merian,

ik heb ook een kat en altijd meerdere katten gehad.
toen de katten jong waren, toen hing er ook 1 aan de kooi en de kooi viel om. ik had toen een lichte kooi. de kooien die ik nu heb krijgen ze niet ondersteboven.
mijn kat die ik nu 17 jaar heb is dus opgegroeid met valkjes. hij kijkt er niet eens meer naar om. zij is dat nu zo gewend, maar buiten heeft mijn kat wel haar jacht instinkt. binnen niet, maar ik laat ze nooit alleen met elkaar.
mijn oplossing zou dus zijn, een grote stevige kooi aanschaffen. het kan best samen, maar je moet er even een weg in zien te vinden.
aangezien jij je kat ook nog maar net hebt, vind jouw kat het valkje natuurlijk heel erg interessant.
eerlijk gezegt weet ik niet meer wat ik toen heb gedaan. ik had toen 3 katten en een valkje. ik deed de katten toen wel in de gang als het valkje los was. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

merian

Dankje voor de vele reacties
ik heb de vogel nu op een andere plaats staan en de kat heeft er al minder oog voor
is natuurlijk voor de kat en de vogel wennen
ik laat ze nooit samen als ik er niet ben
ik heb een appartement dus slaap zelf ook beneden en dan loopt de kat los en dan laat hij de vogel gewoon met rust

groetjes merian