28 maart 2024, 15:56:44

2de valk

Gestart door 55jasmijn55, 30 december 2009, 11:39:22

« vorige - volgende »

55jasmijn55

hallo

mijn valk in augustus geboren en is nu een half jaar.
maar als ik even naar de keuken loop of ze kan me niet zien begint ze als een gek te krijsen en te fladderen.
nou wil ik er een 2de valk bij kopen maar blijft mijn valk dan wel tam(al zet ik er een tamme bij)
en hoe moet ik hem aan zijn naam laten wennen
ik heb voor een 2de kooi namelijk geen plek in huis   

groetjes Jasmijn en Twiedo ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Landiej

Als je er een valkje bij neemt zal je de nieuwe valk een poosje apart moeten zetten. Dat betekent dat je tóch tijdelijk een tweede kooi neer zal moeten zetten. Op zich hoeft dat geen ramp te zijn, want het is maar tijdelijk.
Als je genoeg aandacht blijft besteden aan je valkjes zullen ze heus tam blijven. Waarschijnlijk zal je valkje meer naar het nieuwe valkje toe trekken, wat moet resulteren in het feit dat het valkje zich minder aan jou hecht. Daardoor gaat hij je niet meer roepen als je wegloopt, wat het resultaat is wat jij graag wil zien, toch?!
Op zich ook natuurlijker voor het valkje natuurlijk: een valkje hoort een valkenvriendje te hebben, en niet zijn baasje als partner gaan zien. Hoe schattig het ook is ;)

Wat het wennen aan de naam betreft: als je het valkje gewoon bij zijn/haar naam noemt zal hij/zij daar vanzelf aan wennen.

55jasmijn55

nou heel erg bedankt voor de tips ik heb al een 2de kooi geregeld ik ben er helemaal klaar voor.

groetjes jasmijn

Renee

Hoi Jasmijn, wij hebben billie een grasparkietje van een jaar of 10, toen kwam Jaapie een valkje van nu zo'n 5 maanden en sinds kort twee valkjes erbij van 3 jaar. Gaat helemaal goed met elkaar, zitten samen in de kooi, en ze blijven tot nu toe even tam. Worden inderdaad iets minder afhankelijk van je, maar dat is juist de bedoeling, dat je valkje niet meer in de paniek schiet wanneer je weggaat. Overigens zijn ze hier de hele dag los en slapen ze in de kooi.
Groetjes Renée en Jaapie

smiley

Hallo Jasmijn

Ik heb hier 9 valkjes en elke avond als ze er uit zijn ,zitten er 8 bij mij geparkeerd 1 is nooit tam geweest.
Ik begon ook met 1 valkje die ontzettend aan ons verknocht was ,het zelfde als  bij jou .
Als we uit zijn zicht waren was het gillen ,om gek van te worden .
Ik heb er toen ook een valkje bijgekocht en het werd direct een stuk minder met het gillen .
nu hebben we er 9 en geloof het of niet het valkje wat er het eerste was zit nog steeds het meeste bij ons .
Maar is duidelijk erg blij geweest met al zijn vriendjes .
Ze doen in de kooi alles samen ,en buiten de kooi halen samen streken uit maar is nog net zo tam als eerst .
De andere zijn op 1 na ook allemaal tam ,je moet er wel aandacht extra aan geven als er een nieuw valkje in huis komt .
Tam worden gaat niet vanzelf ,vandaar dat iedereen ook de tweede kooi aanraad ,dan kan je het nieuwe valkje eerst goed tam maken voordat je ze samen zet .
Ze kunnen op deze manier ook goed aan elkaar wennen .
Je kan ze wel na een poosje samen laten vliegen ,maar pas als het nieuwe valkje goed opstapt.
Veel plezier met het nieuwe valkje en met het valkje wat je al hebt  ;D ;D ;D

Groetjes Conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

hilde

je kan bijvoorbeeld ook een tam valkje kopen


groetjessssss

55jasmijn55

bedankt voor al jullie reacties :) ;) :D ;D 8) :-X in april komt het nieuwe valkje :)

groetjes jasmijn