29 maart 2024, 09:47:20

gedrag Cookie..

Gestart door **Brennetje**, 30 december 2009, 06:25:18

« vorige - volgende »

**Brennetje**

hallo allemaal..

heb nu de 2 mannetjes bij elkaar zitten Genaamd Cookie en Kiko.. Ze zaten eerst per koppeltje in een kooi maar de 2 dames moeten niet veel van de 2 mannen hebben..
nu gaat dat opzich hardstikke goed met elkaar..
Vechten niet meer etc etc..
Maar Cookie gaat nu de hele tijd in zo'n paringshouding zitten en maakt daar dan ook van die geluidjes bij..
Kiko vind dat allemaal wel goed en klimt er dan ook wel eens op maar meer niet..
Vind het gedrag een beetje raar omdat Cookie namelijk een mannetje is en je zou toch denken dat dit toch echt vrouwtjesgedrag is.. Want Kiko doet zo niet alleen Cookie doet zo..

Groetjes Brenda.

Landiej

Op zich komt het wel vaker voor. Het kan ook geen kwaad, maar echt normaal is het niet natuurlijk ;) Maar weet je 100% zeker dat Cookie een man is?

hannibal

Hoi,

Ik heb ook 2 mannetjes die het met elkaar deden, tenminste dat dacht ik, en na een half jaar bleek dat 1 mannetje een vrouwtje was, dat waren mutaties van lutino's, ze waren aan me verkocht als 2 mannetjes, zo zie je maar, je weet het nooit zeker in het begin.
Maar mooi dat ze nu niet meer vechten bij je, dat is zo'n naar gezicht.

Groetjes van Hannah en de 7 ondeugden

**Brennetje**

hey hey..
De kweker waar ik cookie vandaan heb wist me met zekerheid te zeggen dat het een man was..
Cookie is ook een lutino dus is nu nog moeilijk te zien nu omdat ie ook net een halfjaar oud is..
En nog geen rui heeft gehad..
Als ie de zogenaamde vlekjes houd die ie nu heeft denk ik idd dat het toch een vrouwtje kan zijn wat ik niet erg vind :-D..
Heb het al eerder gehad ook bij een andere kweker met Diablo (d8 ook dat het een mannetje was omdat hun dat zeiden)..
Maar naar haar eerste rui behield ze haar parels dus toen wist ik al dat het een vrouwtje was en helemaal nadat ze eitjes had gelegd..
En me mannetje Kiko is na de rui al z'n parels kwijt en is bont..
Dus dan wacht ik het nog wel even af..

Gr Brenda.

hannibal

Ze zijn erg mooi hoor!
Het is een kwestie van geduld hebben, vroeger of later kom je er achter,  ;D

Groetjes van Hannah

**Brennetje**

Heey..

Thanx  ;D  ;D..
Dit zijn Kiko nog gepareld (Bonte) & Diablo(cinnamon gepareld) op de foto, dit zijn mijn eerste 2 valkjes  :D...
Ik wacht wel af bij Cookie  ;D  ;)..
Zolang ze maar goed met elkaar overweg kunnen vind ik het goed..
Want me andere dametje Dimphy (is ook een pittige dame) kan niet zo goed overweg met Kiko want die vochten met elkaar tot bloedens toe ( ze kon wel met Cookie overweg)..
En Diablo moest nu ook niet zoveel meer van Kiko hebben maar met dimphy en Cookie had ze geen probleem alleen ze toont weinig intresse in die 2..
Daarom heb ik Kiko en Cookie bij elkaar gezet en Diablo en Dimphy bij elkaar en gaat prima zo..

Gr Bren.

**Brennetje**

Hey..

Cookie Fluit ook geen deuntjes, Cookie gilt en brabbelt net zoals me andere 2 popjes en vertoont ook geen macho gedrag..
Dus denk toch dat het een popje is..

Er werd mij verteld dat je het ook kon voelen aan de bekken (bij een pop staat het verder uit elkaar) maar dat schijnt ook weer niet te kloppen want bij me ene popje(Diablo) stonden de bekken ook dichter bij elkaar.. En dat is bij Cookie ook zo..

Nog een Vraagje Hebben alle Lutino's (zowel pop als man) een lichte snavel..
Me vader zegt namelijk dat popjes alleen een donkere snavel hebben..
Want me 2 popjes Diablo en Dimphy hebben dus idd een donkere snavel..
En Cookie en Kiko hebben een lichte snavel..

Gr Brenda.

Anja

Hoi hoi,

Je kan aan de snavel niet zien of het een popje of mannetje is. Bij een lutino is het al helemaal lastig om te zien.
Als de grote rui is geweest en als er onder de vleugels nog dots (stippen) te zien zijn dan is het een popje. Om het helemaal zeker te weten zou je veertjes op kunnen sturen naar Gendika.

Liefs,

Anja

**Brennetje**

Hey hey..

Dankje voor reactie Anja  :)..
Daar dacht ikzelf idd ook al aan, is niet te zien aan de snavel..
Das wel bij Grasparkieten het geval..
Wou het zeker weten want me pa dacht dus van wel  ;D..
die denkt dat het een man is en ik twijfel vanwege d'r gedrag..
Is idd moeilijk te zien bij jonge Lutino's wat het is..
Weet ook niet wat de ouders waren namelijk..
Cookie heeft nu d'r stipjes en strepen nog..
Als ie ze behoudt na de eerste grote rui weet ik zeker dat het een popje is..
Zoniet is het toch een mannetje die een beetje verliefd is op Kiko  ;D ;D
Als ik het dan nog niet zeker weet kan ik alsnog zo'n test laten doen.

Gr Brenda.