16 april 2024, 17:24:35

gedrag over 1ste en 2de valkparkiet

Gestart door ruben08, 1 januari 2010, 10:32:00

« vorige - volgende »

ruben08

1 januari 2010, 10:32:00 Last Edit: 1 januari 2010, 10:33:45 by ruben08
Hallo,

Ik heb al een 8 maanden een geparelde groene valkparkiet(pinky)
het was een mannetje"normaal"
dan 5 maanden heb ik een geparelde grijze(bertje)het was een mannetje.

Ik geloof wel dat het een mannetje want bertje zingt veel en is een beetje tam.
Maar hij doet vaak als hij fluit zijn vleugels weid open.Niet om te vliegen maar dan zingt hij naar Pinky
Wat betekent dat???
We "vermoeden" dat hij wilt paren, Om het popje(pinky) aan te trekken.(maar daar zijn ze er denk ik te jong voor: pinky is 1 jaar en bertje 1 jaar en 2 maanden.)


Zouden jullie me kunnen helpen??


Greetz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


hilde

hallo
weide vleugels betekend macho gedrag en wil zo het ander valkje imponeren .1 jaar is een mooie leeftijd maar het moet ook van beide kanten komen dat ze elkaar graag mogen .
dus gewoon geduld en dan komt het zeker goed .

er zullen nog wel reacties komen



Kimm

ja inderdaad, hij is aan het versieren  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ruben08

1 januari 2010, 12:18:22 #3 Last Edit: 1 januari 2010, 12:20:39 by ruben08
Citaat van: hilde op  1 januari 2010, 11:51:26
hallo
weide vleugels betekend macho gedrag en wil zo het ander valkje imponeren .1 jaar is een mooie leeftijd maar het moet ook van beide kanten komen dat ze elkaar graag mogen .
dus gewoon geduld en dan komt het zeker goed .

er zullen nog wel reacties komen


zou ze kunnen gaan paren??
We hebben de valkparkieten telkens bij een andere winkel gehaald.
De 1ste was pinky en we hebben hem in een winkel waar ze zelden valkparkieten verkochten (toen ik er achter ging was er maar 1 :D)
Ze zeiden dat het een mannetje was...
de 2de ging ik eigenlijk handtam kopen maar de winkel was gesloten(kwas heel zenuwachtig) en toen hebben we hem in een andere winkel gekocht bij een vogelhandelaar
Maar het gedrag is ook anders van mijn valkparkieten.
Valkparkieten "kunnen" toch maar paren als ze ongeveer 1.2-2 jaar zijn??

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Kimm

ze kunnen altijd gaan paren.
het begint met versieren. en als pinky het toelaat dan kan bertje op haar rug gaan staan.
wat betreft leeftijd kan dat al.
maar als ze gaan paren dan zie jij dat wel hoor ;D
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hilde

sluit me bij kimm aan  .


groetjesssssssss

ruben08

Citaat van: Kimm op  1 januari 2010, 12:22:37
ze kunnen altijd gaan paren.
het begint met versieren. en als pinky het toelaat dan kan bertje op haar rug gaan staan.
wat betreft leeftijd kan dat al.
maar als ze gaan paren dan zie jij dat wel hoor ;D
groetjes kim


Ik ben er nog niet op voorbereid moesten ze opeens paren.
Ik weet wel wat je moet doen,maar nog niet waneer dat je het moet doen enzo... Ik zal dan eens kijken bij het onderwerp kweken op deze site.

Grtz Ruben
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Kimm

je hoeft niet zoveel te doen, tenzij je een nestje wilt hebben.
dan wel en als je geen nestje wilt hebben dan moet je even nepeitjes aanschaffen. ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ruben08

Citaat van: Kimm op  1 januari 2010, 13:05:08
je hoeft niet zoveel te doen, tenzij je een nestje wilt hebben.
dan wel en als je geen nestje wilt hebben dan moet je even nepeitjes aanschaffen. ;)



Normaal gaan we een nestje proberen te kweken.
Als de jongen er zijn, moet ik ze dan scheiden, maar ik heb maar 1 grote kooi(kunner er een stuk of 5-6) en 1 kleine waar 1 valkparkiet in kan.Moet ik dan nog een kooi bij kopen?
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Kimm

nee je moet de jongen niet scheiden. ze moeten bij de ouders blijven. mocht je hier niet de ruimte voor hebben dan zou ik een grotere kooi gaan kopen. en als je wel een nestje wilt hebben dan kan je een blok ophangen. kijk maar eens bij kweken.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ruben08

Citaat van: Kimm op  1 januari 2010, 14:42:34
nee je moet de jongen niet scheiden. ze moeten bij de ouders blijven. mocht je hier niet de ruimte voor hebben dan zou ik een grotere kooi gaan kopen. en als je wel een nestje wilt hebben dan kan je een blok ophangen. kijk maar eens bij kweken.

groetjes kim


Nee,scheiden als ze zelfstandig zijn en als ze bij de moeder weg mogen -_-.
Als de valkparkiet zwanger is moet je dan al eivoer geven of pas als de eitjes gelegd worden...Moeten de jongen ook eivoer hebben? Is zaad meer dan voldoende voor de jongen?
Je hebt een nestkastje en is zaagsel,stukjes krant...Goed of kunnen ze zich daar aan bezeren, als je het nestje wilt maken?
Je moet geen warmte lamp hebben(alleen als ouders er niet voor zorgen)
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Kimm

als ze gaan paren zou ik pas eivoer gaan geven, maar dat weet ik niet zeker. dat moet je even bij kweken vragen.

als zij eitjes en hebben en het popje gaat broeden, dan moet je extra voer gaan geven aan de ouders. ook als de jongen er zijn. zaad heb je eerst niet nodig voor de jongen want die worden gevoerd door de ouders. na een paar weken gaan ze ook van de zaadjes eten.
maar het lijkt mij het beste dat je dit even vraagt bij kweken, want daar zal je betere antwoorden krijgen. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

ruben08

maar er reageert niemand bij kweken :(
Ruben en valkje Pinky(rechts) en bertje(links) ^^


Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010