17 mei 2024, 23:06:32

Kroelen

Gestart door Kitten84, 23 november 2009, 23:10:51

« vorige - volgende »

Kitten84

Lynx(die trouwens een meisje is, heeft stippen onder de vleugels) houdt van kroelen....in de kooi.

Ze gaat dan helemaal geluidjes maken en als ik op hou gaat ze bedelen. Echt geweldig allemaal.

Maar als ik haar uit de kooi heb en haar wil kroelen, wil ze niet en ze wil eigenlijk altijd zo snel mogelijk weer terug in de kooi.

Tips?

valkjuh

Mischien proberen om haar met trosgierst te verleiden om langer uit de kooi te blijven? :)

Groetjes davey

*Manon*

hoi,

Misschien eventjes met haar op de toilet gaan zitten... wel deksel dicht.
De toilet is een kleine ruimte waar ze eigenlijk niet om je heen kan. Ze kan nergens heen en zo kun je haar aan je laten wennen... ze kan niet wegvliegen en moet bij je blijven.
Zo kun je oefenen om haar op je schouder te laten zitten en zal zij merken dat het niet eng is enzo.

Ze zal haar kooi nu zien als veilige haven, en ze moet het vertrouwen krijgen en leren dat het buiten haar kooi niet eng is... je kan haar laten opstappen om dat te oefenen... en als ze wat vertrouwen heeft, kun je proberen of je haar mag kroelen en zo bouw je een vertrouwensband met haar op.

Ik zou wel regelmatig oefenen op het toilet met haar, 1-2 keer per dag eventjes.

Succes!!

Groetjes Manon

Kitten84

Het gaat goed met Lynx. Ze bedelt echt voor kroel en wil ook makkelijker uit de kooi.

Ik heb zo'n playground boven bij de laptop en ik neem haar vaak mee, dan zit ze mooi bij me.
Ik had trouwens van de week wat gedroogd fruit meegenomen, maar Lynx blaast er alleen naar en heeft wel iets geproefd maar laat het grotendeels liggen.
Wil ze het gewoon niet of moet ze het leren eten?