6 mei 2024, 11:40:31

Nicotine en valkparkiet

Gestart door bumba, 28 december 2009, 19:58:15

« vorige - volgende »

Hermien

Mijn opborrelende agressie was het beschrijven van mijn gevoel! Ook schreef ik ervan uit te gaan dat alle reacties met de BESTE bedoelingen zijn geschreven.

                                  :-*   :-*   :-*   :-*

*Manon*

Hoi hoi,

Altijd weer een lastige discussie... roken of niet roken!
Vorig jaar is er al zoveel gedoe over geweest roken in café's, restaurants e.d.

Ik heb nog nooit gerookt... heb er zelf soms ook last van, ik vind het vies, het stinkt en soms slaat het mij op mijn luchtwegen.

Toch wordt hier thuis gerookt door mijn man, ik had het ook liever anders gezien, maar vind het niet eerlijk door te zeggen: ga maar buiten roken!

Wat ik er mee wil zeggen is dit: tuurlijk weet ik dat roken slecht is, maar als je eens na gaat wat er in de lucht hangt, welk gif er op je verse groente gespoten wordt die zo lekker gezond in de winkels ligt te liggen, laten we het dan nog maar niet over het vlees hebben  ::) als je hoofdpijn hebt en je neemt een aspirine of andere medicijnen.... ja inderdaad .... je hoofdpijn gaat weg, maar het maakt ook meer kapot dan dat je in de gaten hebt...
Wat is er nog wel gezond vraag ik mij dan af!!!

Dus mensen... laat ieder de keus maken die die zelf goed dunkt... respect en elkaar in de waarde laten!

Groetjes Manon

Charlotta

5 januari 2010, 22:29:09 #17 Last Edit: 5 januari 2010, 22:31:59 by Beaudien
Citaat van: Hermien op 31 december 2009, 19:23:56
Persoonlijk vind ik dat het een keuze is die je voor jezelf en je huisgenoten, mens of dier maakt.


Ik wil je in geen geval "aanvallen" Hermien, maar ik wil dit toch even kwijt........jij kunt die keuze voor jezelf maken, maar eventuele kinderen en dieren hebben dus geen keus, die maak jij voor hen ...............en dat vind ik een doodlopende straat.

Overigens heb ik jaren gerookt (dus ik weet heus hoe het is) maar ben gewoon erg blij dat dit huis nu rookvrij is, voor iedereen die er woont.
ik hoop voor je dat het lukt, mij viel het toen echt alles mee!

Hermien

Persoonlijk vind ik dat het een keuze is die je voor jezelf en je huisgenoten, mens of dier maakt.

Dat staat er ook, hè? Dat je die keuze voor jezelf èn je huisgenoten maakt. Heb goed nieuws trouwens, 'k ben opnieuw begonnen met........


....stoppen te roken...... ;D

Gewoon tegen Nico gezegd dat-ie z'n heil maar bij Tine moet gaan zoeken in het vervolg. 

In huis wordt in ieder geval geen rokertje meer opgestoken....

.....een goed begin van het nieuwe jaar.......lijkt me....


Bedankt (ik maak even een buiging....) voor jullie applaus. ;D.


                                   ;D   ;D   ;D   ;D

Charlotta

6 januari 2010, 10:40:36 #19 Last Edit: 6 januari 2010, 10:43:13 by Beaudien
Nou, dat applaus krijg je en ik ga er zelfs bij staan!  ;D

Maar wat ik bedoelde is dat je zo'n beslissing eigenlijk dus niet kunt nemen voor een ander. Niemand zou dat kiezen, als er dus echt een keus was. "wil jij lekker meeroken met mijn viezigheid?" "Ja, das goed, graag!"
  NOT........... :D

Manouk

Ik denk dat ze dat ook bedoeld...
Je maakt een keuze voor een ander terwijl je dat eigenlijk niet kan doen......
Jullie bedoelen denk ik hetzelfde.. ;)

en ook van mij hermien een staande ovatie ;)
ben trots op je en hoop met heel mijn hart dat je het kan volhouden.......

groetjes
Manouk

Landiej

Succes met het goede voornemen! Als je echt wil stoppen hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Het is ons hier ook gelukt.
Mocht je écht moeite krijgen, dan kan je nicotinekauwgom of pepermunt proberen: een vriendin van mij heeft dat echt nodig gehad om het vol te houden.

Hermien

Allemaal bedankt voor de lieve, bemoedigende steunbetuigingen.....

Ik buig alweeer...... ;D

Hermien

 
Citaat: Maar goed, ik ben weleens benieuwt naar een sectie van een gerookt vogeltje.  Misschien dat een dierenarts meer informatie heeft.


Moderators, graag een slotje op dit topic, voor er nog meer van dit soort kwetsende opmerkingen gaan komen..... >:( Het is maar goed dat ik het niet eerder had gelezen.....zag het pas gisteravond voorbijschuiven en wist me met moeite in te houden.

                                :'(   :'(   :'(   :'(

Landiej

Ik zou het niet zo persoonlijk opvatten. Iedereen hier heeft een groot hart als het om valkparkieten gaat. Ook mariejj. Zij is alleen wat extremer als het om roken gaat ;)

Hermien

Dat begrijp ik ook best, hoor. Maar dat neemt niet weg dat we hier op het forum wel graag met respect willen worden bejegend, hè?

Landiej

Dat is precies wat ik bedoel: ik denk niet dat mariejj het als een persoonlijke aanval bedoelde. Dus dat het geen gebrek aan respect voor jou of mij of wie dan ook is.
Maargoed, laten we maar gewoon een slotje op dit topic doen, tenzij iemand nog iets toe te voegen heeft. Volgens mij is alles wel gezegd!

amazingleeuwtje

Wil hier toch even wat over kwijt, heb deze discussie nu een aantal keren zitten lezen..

Waarom voelt iemand zich toch gelijk aangevallen denk ik dan, ik rook(te) ook maar voelde mij totaal niet aangevallen..

Voor mij wordt het steeds duidelijker dat er geroddeld wordt, dit is ook precies de rede dat ik hier niet meer met plezier kom..

Ik ken niemand persoonlijk uitzondering is Caroline, wie ben ik om over mensen te kletsen die ik TOTAAL niet ken???

Jammer we zijn toch hier voor de liefde van onze valkjes?

Maar goed deze discussie ging over nicotine en valkjes, maar kon dit even niet laten..


Hermien

Voor de allerlaatste keer zeg ik het nog eens: ik voel mij niet persoonlijk aangevallen, maar ben van mening dat een discussie met respect voor elkaar dient plaats te vinden. Geen van de deelnemers aan deze discussie ken ik persoonlijk, met uitzondering van Beaudien met wie gisteren, dankzij dit topic, heb mogen kennismaken. Wat mij betreft is er van roddelen dus geen sprake!

Gerda

Ik zou een ieder willen verzoeken om in te gaan op de inhoud van dit topic en niet reageren op de manier van communiceren en bijzaken die verzanden in wellus nietus. Wederom: geschreven tekst kan op vele manieren worden opgevat en wanneer je dit opvat op de meest positieve manier, dan lijkt me er niets aan de hand.
Wees aardig voor elkaar, en wanneer je iets op vele manieren kan opvatten, vat het dan echt op de positieve manier op.

Gerda - global moderator.