4 mei 2025, 10:37:33

Nachthok

Gestart door Larissa, 23 januari 2010, 19:20:40

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Luitjes

Wij zijn druk met het ontwerp van de buiten voiliere maar hoe groot moet een nachthok eigenlijk zijn

En hoe hou je die warm in de winter???
Want als ik het nachthok bij ons in de schuur maak zal ik het toch enigzins moeten verwarmen omdat de schuur erg koud is

Wie heeft er tips

Liefs Laris

Geo

Hoi,
Ik ben zelf ook bezig met een voliere en nachthok.
die van mij is 120 breed en 280 lang, ik heb het nachthok dubbelwandig gemaakt met 4cm isolatieschuim ertussen. en ik heb alwel gemerkt dat dat aanmerkelijk scheelt met de kou van de afgelopen tijd. alle naden heb ik verder dicht gekit. dus het is ook tochtvrij. evt kan ik het bijverwarmen met een elektrische ventilator kachel. maar denk dat het niet nodig is omdat het tochtvrij is.

Larissa

hoi

Das inderdaad een goeie optie isolatie schuim er tussen,maar is jou nachthok 120 cm breed en 280 cm lang of is dat de totale lentgte van de voiliere ?

groetjes

Rianne

Ik heb dan geen nachthok, maar wil wel even reageren. Ik zou het nachthok minimaal verwarmen, mocht je er gaan voeren zou ik het gewoon vorstvrij houden. Valkparkieten wennen aan de seizoenen en kunnen prima buiten zitten in de winter. Ga je het binnenhok echt verwarmen, krijg je grote temperatuursverschillen met buiten.

Geo

25 januari 2010, 00:32:26 #4 Last Edit: 25 januari 2010, 00:59:39 by Geo
Hoi Larissa,

Ja mijn nachthok is  120 x 280 en de voliere is 300 x 310

zal ff foto plaatsen
groetjes  Geo

Geo

Larissa

@rianne

Wij zitten te denken aan enkel en alleen een isolatie laag tusse de buiten kant van het nachthok en de binnenkant meer aan verwarming willen wij niet doen want had het topic huisvesting gistere maar eens door geplozen en las dat valkjes goed tegen kou konden (dit wist ik nie)

@geo

Wij zelf zaten te denken aan 1 meter bij 1 meter dit om dat de voliere 2 meter breed wordt en 3 meter lang

groetjes

Geo

idd valken en grasjes kunnen uitstekend tegen de kou, als je nachthok geisoleerd is dan is dat meer dan voldoende, ze hebben meer hinder van tocht dan van kou.
vorig jaar zei iedereen wanneer wordt het nou zo koud als nu (de winter van 2008/2009 was ook koud) maar nu is het nog veel kouder dan toen, dus ja waar houd het op he. dus vandaar heb ik erbij gezet dat ik het hok evt zou kunnen bijverwarmen, maarrrr dan mogen ze niet meer naar buiten, want dat is idd een te grote overgang.dus dat zou ik zaolang mogelijk uitstellen met dat verwarmen.

Larissa

hey Geo

dat zal ik zeker mee nemen met de bouw van de volière zal het sneu voor de valkjes vinden als ze aankomend winter in een hokje van 1 bij 1 moete leven omdat ik bang ben dat ze het te koud zouden krijgen

Groetjes Larissa