27 april 2024, 12:58:42

naar binnen hallen i.v.m. kou?

Gestart door saskiaw, 14 december 2009, 20:30:20

« vorige - volgende »

saskiaw

hoi,

nu het zo koud is heb ik gister nacht mijn 2 valkjes en mijn diamantduifje opgesloten in het binnenhok, zelf gaan ze er namelijk niet in. ik dacht ze hiermee goed beschermt te hebben tegen de kou. (het is goed geisoleerd enzo) maar toen in ze vanavond opsloot viel het me wel op dat ze afgevalen waaren. dus dacht ik dat het mischien beter was om ze deze winter binnen te houden, ik heb nog een binnenvoliere. ook omdat ik weg ben in de kerstvakantie en ze dan niet zo makelijk in het nachthok opgesloten kunnen worden.

hoe kan ik dit het beste aanpakken?

groetjes saskia

Nynke

Volgens mij maakt het niks uit of ze buiten blijven zitten.

Persoonlijk doen wij zo ook elke avond in het binnenhok omdat dit hun eerste jaar buiten is, maar volgens mij is het geen probleem als ze buiten blijven.

Ik denk dan ook dat je moet doen wat je gevoel aangeeft, zodat je zelf gerust gesteld bent. Maar voor de valk maakt het niks uit.

saskiaw

bedankt voor de snelle reactie,
tot nu toe zijn ze ook elk jaar prima buiten geweest zonder probleemen. maar dit jaar zit het me toch niet lekker. een van de valkjes is is ook behoorlijk ziek geweest van de zomer (een prolaps door een ei dat brak)

maar mischien maar ik me ook meer zorgen omdat een van de duifjes zaterdag is overleden, dus nu ze wat mager zijn en het andere duifje wat duf weet ik niet of ze nog wel een stootje kunnen hebben.

groetjes saskia 

jeroenn

ze kunnen gewoon het gehele jaar buiten zitten.
wij hebben wel een binnen voliere hier staan ook onze kweekkooien

carco

Ik vind het ook best eng hoor zo het eerste jaar buiten hier, maar ze moeten er gewoon tegen kunnen.
Ik heb nu wel een klein kacheltje in het nachthok om het binnen vorstvrij te houden en nu lijken ze toch binnen voor buiten te verkiezen.
Heb nu dus een hele supergrote lege volière  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Nynke

Wij hebben een thermometer in het binnenhok en die heeft al temperaturen bereikt dat ik denk nou nou...
Maar ze vinden het helemaal geweldig deze kou en vliegen dan ook snel naar buiten als het luik los gaat...
Last van de kou hebben ze hier dus niet.:D

patty_dordtse valkjes

in mijn creatie pas haast geen kachel  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Nynke

Wij hebben ook geen kachel hoor :D
Sta dan ook in een winterjas met dikke sjaal en muts en handschoenen de moppies te verzorgen :D

amazingleeuwtje

Citaat van: Nynke op 17 december 2009, 14:48:57
Wij hebben ook geen kachel hoor :D
Sta dan ook in een winterjas met dikke sjaal en muts en handschoenen de moppies te verzorgen :D


hahaha errug he ;)..

ik durfde het dit jaar niet aan, maar volgend jaar als ze een goed nachthok hebben dan zal ik er ook aan moeten.. ;)

ziralioness

Wij laten ze gewoon buiten zitten. Ze hebben een (onverwarmd) nachthok, maar daar gaan ze niet in.
Ze krijgen wel extra voer om warm te blijven, want ze eten veel nu.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...