10 mei 2025, 22:20:42

Hoelang kippig?

Gestart door Irene, 24 december 2003, 00:13:56

« vorige - volgende »

Irene

Hallo allemaal,

Misschien hebben jullie het ergens anders gelzezen, maar twee weken terug is Rudie (man 4 mnd) voor het eerst bovenop Gijs (pop 9mnd) gedoken. Gijs wist niet wat haar overkwam en rudie denk ik zelf ook niet. Nu is Gijs deze week bijna de hele dag kippetje gaan staan maar Rudie snapt dat niet. Een half uurtje later als Gijs gestopt is lijkt Rudie stappen te ondernemen die Gijs dan weer niet snapt. Zo gaat dat dus lekker langs elkaar heen. Maar nu heeft Gijs het volgende, ook sinds een week: zodra ze eruit is vliegt ze direct naar een van onze open kastjes (van die hangblokken), schuift wat beeldjes daar heen en weer en lijkt een soort nest te maken: staart in de lucht, billen tegen de muur en maar doen alsof ze iets onder zich schuift: er ligt niets. Dan blijft ze zo heel lang zitten, komt af en toe even naar de rand om de kamer te bekijken en gaat dan weer terug.
Wat moeten we hier mee?. Ik heb nog geen eitjes gevonden hoor. Maar hoelang zal ze hier mee doorgaan? Als we in de buurt komen dan begint ze erg te blazen, zelfs als je gewoon langsloopt. Wil best oma worden, maar nu nog even niet ::) :-/. Stopt dit vanzelf?
HELP!!!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Irene

Ehh, ::) ::) ::) er is intussen wel een ei!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Paul

Hoi Irene,

Gefeliciteerd met het ei :-)
Ze kunnen wel iets veranderen als ze eitjes hebben die ene van mij werd een echte liller als ie zijn eitjes verdedigde en na het broeden worden ze weer helemaal de oude.
Dus niet ongerust zijn als ze even wat minder lief doen :-)
Ik hooep dat het eitje bevrucht is, het beste is ook om een broedhok aan de kooi te hangen.

Groetjes, Paul