10 mei 2025, 11:45:43

Schuw

Gestart door Tom Groot baas van polly, 23 december 2003, 22:27:12

« vorige - volgende »

Tom Groot baas van polly

Hallo,

ik ben Tom ik ben 13 jaar en heb sinds 22 december rond 17.00 een nieuwe Valkparkiet gekocht......
Hij ontsnapte bij het in ze kooi doen.
Hij is nu besst schuw ,Klopt dat ?
En als ik naar hem fluit doet hij een rare beweging met zijn koppie?
en hij gaat nog niet echt ze kooi doorzoeken .
Komt dat door dat hij moet wennen.
e hij probeert steeds zijn etens bak te slopen is dat speligheid...
Ik hoop dat jullie me gauw helpen. :'(

giovanni

tof, je nieuw valkje!  :)
Als hij een rare beweging doet met zijn hoofd, is dat omdat je fluit op een te hoge toon, ik had net hetzelfde in het begin. Dus is het best wat lager en stiller te fluiten.  ;)
En ja hij moet nog wennen aan zijn nieuwe omgeving, het zal nog wel komen dat hij begint te onderzoeken hoor.
 :D ;) ;D

liekje

hey tom!

Leuk dat je een valkje hebt.Weet je wat voor soort het is??
Ik vroeg me af of het je eerste valkje is.

Dat slopen wat ie doet is vast speelsheid.Mijn tweede valkje Iggie sloopt alles wat ie voor zijn snavel krijgt van de stokken in de kooi tot de oorbellen die je in hebt.Het is soms best wel leuk om te zien hoe geconcentreerd ze bezig zijn om iets te slopen.Geef em anders een leuk speeltje dat ie kapot mag maken.Je kan van die touwtjes kopen met blokjes van hout en wilgetakjes en een stukje sepia er aan en dat vinden ze alle vier hier te gek.

Die rare bewegingen komen door te hoge tonen die je fluit.Het gehoor van je valkje is nl. veel beter dan dat van jou.
Waardoor hij hoge tonen harder hoort als jij.

Je valkje kan idd. een beetje shuw geworden zijn toen hij ontsnapte.Het is natuurlijk ook erg raar.Eerst moet ie bij zijn vriendjes weg in een doosje eventueel in de auto dan weer uit het doosje in de kooi, en dat is ook nog es een vreemde kooi het kan soms even duren voordat ie gewend is dan.
De ene valk is dat sneller als de andere. Iggie wilde de volgende dag er al uit en bij me zitten en Luna is hier nu 14 dagen en die wilde zaterdag voor het eerst trosgierst uit mijn hand heben.
Het kan erg jammer zijn als ze niet vlug bij je komen, maar met veel geduld,tijd en liefde went die van jou ook wel en komt ie van zelf bij je zitten. Dwing hem daar niet bij maar probeer em te lokken met lekkere dingen.(trosgierst, een biskwietje of een rijstewafel)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en neus anders nog es lekker rond op de site daar staan vast nog wel tips die je kunnen helpen.

Heel veel succes!
Groetjes liekje