29 maart 2024, 07:21:26

eitjes..

Gestart door **Brennetje**, 19 december 2009, 18:23:53

« vorige - volgende »

**Brennetje**

halloo iedereen..

Was begonnen met 2 valkjes waarvan ik ook echt dacht dat het allebei mannetjes waren.. (heb er nu ondertussen dus 4, 2 mannetjes en 2 vrouwtjes deze laatste 2 is het wel zeker van)
Jah van Kiko wist ik het wel dat ie een mannetje was omdat ie ook alle geluidjes nadoet maar van Diablo dus niet zeker maar ze schreeuwt ook alleen maar (ze zeiden dat het een hij was). Totdat ze dus gingen paren.. Mijn Kiko en Diablo..
Heb nu ondertussen al 2 eitjes liggen van me meisje..
Ze zit er alleen nog niet op (heb ze voorlopig maar in een bakje met watjes en nestelmateriaal neergelegd)..
Hoeveel eitjes kan ik verwachten van haar?
En zal ze ook gaan broeden als ze klaar is met leggen want ze heeft nu nog steeds een bol achterlijf dus er zullen nog wel meer eitjes komen..
Ben zo benieuwd, want als ze bevrucht zijn gaat dit me eerste nestje worden wat ik superspannend vind..
Gr Brenda.

Kimm

hoi ,

meestal legt een popje om de dag 1 eitje. soms 4 tot 6.
de eitjes gewoon laten liggen en het kan zijn dat zij na haar 3e eitje er wel op gaat broeden.
ligt dat bakje met nestmateriaal in de kooi?
kan ze erbij?
het kan ook zijn dat ze denkt: hee wat doet dat in mijn kooi, daar heb ik mijn eitjes niet neergelegd.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marianne

Hoi Brenda,

Wat leuk.
Suc6.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Sanna

Hoi Brenda,

In dit topic kun je ook veel informatie vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,4010.0.html

Als ik jou was zou ik ook een beetje rondkijken op het board "Kweken" voor meer informatie. Succes verder.

Groetjes, Sanna

**Brennetje**

halloo allemaal..

vind het idd superleuk..
Heb er ook idd wat info over gezocht..
Thanx voor de info..
Ze heeft er nu ondertussen 3 gelegd..
De bolle achterkant is nu ook weg..
Dus denk dat het bij 3 eitjes blijft..
Heb nu het bakje met de eitjes en nestmateriaal op de plek gezet waar ze ook haar eitjes telkens legde.. (ze ging ook telkens in datzelfde hoekje zitten om te leggen)..
Ze kan er volgens mij gewoon makkelijk bij want heb een redelijke grote kooi en het is een laag bakje waar ze makkelijk op kan en in past..
Dus nu is het nog afwachten of ze nog wil gaan broeden want nu zit ze er helemaal niet op..
Maar me andere damesvalkje toon wel interresse..
Dus is nog even afwachten..
Gr Brenda.