29 maart 2024, 13:26:58

Popjes

Gestart door __anniquee, 17 december 2009, 20:00:56

« vorige - volgende »

__anniquee

Hoi, ik heb pas een gepareld valkje gekocht, ze zeggen dat het een popje is maar ik heb gehoord dat popjes bijna nooit fluiten.
mijn Poekie schreeuwt echter alles bij elkaar! zou het dan wel een popje zijn.
Ze fluit ook haar naam in tonen dus ik twijfel of het dan wel een popje is. ik hoop het wel want ik heb ook een mannetje en hoop dat ik een nestje kan kweken.

Groetjes

Manouk

ik denk dat je het op een verkeerde plaats hebt gezet op het forum, maar ze zullen het wel verplaatsen..
hoe oud is het valkje??
als het al in de rui is geweest en haar pareltjes nog heeft is het een vrouwtje..
Anders is het lastig om te zeggen.. of je moet de ouders kennen..
en ook zijn er popjes die mooi en goed kunnen fluiten.. de talentjes ;)
maar meestal is het zo dat de mannen het doen, maar het wil niet zeggen dat het geen vrouwtje is omdat ze fluit..

groeten
Manouk

__anniquee

Citaat van: Coco88 op 17 december 2009, 21:03:16
ik denk dat je het op een verkeerde plaats hebt gezet op het forum, maar ze zullen het wel verplaatsen..
hoe oud is het valkje??
als het al in de rui is geweest en haar pareltjes nog heeft is het een vrouwtje..
Anders is het lastig om te zeggen.. of je moet de ouders kennen..
en ook zijn er popjes die mooi en goed kunnen fluiten.. de talentjes ;)
maar meestal is het zo dat de mannen het doen, maar het wil niet zeggen dat het geen vrouwtje is omdat ze fluit..

groeten
Manouk


okee, hoe kan ik zien of ze al in de rui is geweest?

Groetjes

Monky

Hey annique,

Ik denk dat de belangrijkste gegeven is, hoe oud is je valkparkiet? Aan de hand van de leeftijd kunnen we een ongeveer aangeven of ze wel of niet in de rui is geweest.

De grote rui waarbij de jong de parels verliest en een gele of witte masker krijgt als het een man is, ligt ongeweer op 6 maanden tot een jaar.

Ik zou zelf niet zo zeer op het geluid afgaan. Tenzij ze echt melodietjes gaan fluiten. Dan zou ik behoorlijk gaan twijfelen, maar dan nog geeft de rui pas uitsluitsel.

Heel veel plezier met je valkparkietjes  :)

Groetjes,
Monky

__anniquee

18 december 2009, 16:38:04 #4 Last Edit: 20 december 2009, 22:06:24 by Sanna
Citaat van: Monky op 18 december 2009, 13:49:46
Hey annique,

Ik denk dat de belangrijkste gegeven is, hoe oud is je valkparkiet? Aan de hand van de leeftijd kunnen we een ongeveer aangeven of ze wel of niet in de rui is geweest.

De grote rui waarbij de jong de parels verliest en een gele of witte masker krijgt als het een man is, ligt ongeweer op 6 maanden tot een jaar.

Ik zou zelf niet zo zeer op het geluid afgaan. Tenzij ze echt melodietjes gaan fluiten. Dan zou ik behoorlijk gaan twijfelen, maar dan nog geeft de rui pas uitsluitsel.

Heel veel plezier met je valkparkietjes  :)

Groetjes,
Monky



hoi, mijn valkje ik waarschijnlijk net niet 1 dus ze is van dit jaar. maar ze heeft wel al een geel maskertje en rode wangentjes. ze begint echt al aan me te wennen en het is een schatje. ze fluit niet echt melodietjes.

Bedankt, Groetjes

Monky

Zou je een foto van haar kunnen plaatsen? Ik kan het dan misschien iets beter beoordelen  :)

Groetjes,
Monky