19 april 2024, 09:29:24

een hij of een zij?

Gestart door *Manon*, 17 december 2009, 22:51:00

« vorige - volgende »

*Manon*

Ik heb een valkje Sjimmie.

Hij is in november 1 jaar geworden en dus ook al goed in de rui geweest het laatste jaar.
Hij ziet er zo uit.



Is dit een man of een pop?

Manouk

Lastig te zeggen denk ik,
het lijkt mij een bonte en naar mijn weten, kan het bij bonte valkjes een tijdje duren voordat de parels  compleet verdwijnen bij een man...
Dus het kan maar zo zijn dat ze er nu nog zijn, maar alsnog verdwijnen..
Maar misschien heb ik het verkeerd en komen er nog andere reacties...

groetjes
Manouk

Mark

Wat voor gedrag vertoont je valkje? Vaak zal een mannetje macho gedrag vertonen, dus met zijn vleugeltjes iets uit elkaar en dan fluiten.
gr

*Manon*

Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb hier verschillende mannen zitten, en die gedragen zich allemaal anders dan deze.

Snap eigenlijk ook nie waarom het kwartje nu pas valt... dit valkje heb ik als man gekocht en het leek er in de zomer op dat zijn parels gingen verdwijnen... maar nu ik het zo vergelijk met de foto's van toen ik m kreeg.... zijn er niet zo veel minder... Ik zal eens een foto plaatsen van toen ie klein was.

Hij zit nu samen met een popje met een blok, maar sjimmie zit in het blok en ze maken ruzie over wie er aan het stengeltje trosgierst mag snoepen die uit het blok hangt.... echt een stelletje is het nog nie, maar ik ga nu wel erg twijfelen aan het geslacht.

In de zomer begon sjimmie wat fluitjes te vertonen... maar echt rammen aan de tralies zoals mijn andere mannen doen.... is niet aan deze besteed....

Nu weet ik wel dat bont langzamer de parels verliest... maar sjimmie is nu al een goed jaar oud...  ::)

Manouk

volgens mij kan het soms wel 2 a 3 jaar duren voordat een bont valkje al zijn parels verloren is..
Probeer maar eens een foto van sjimmie erop te zetten van toen hij/zij jong was ;)

ook geen kippetje zitten gezien voor andere fluitende mannen??
groetjes
Manouk

Anja

Hoi Manon,

Waarom stuur je geen veertjes op naar Gendika? Dan weet je het zeker of ie een man of een pop is.

Liefs,

Anja

carco

Het kan inderdaad een paar jaar duren voor een bontje zijn parels verliest.
Maar in jouw geval met zoveel onzekerheid en omdat je hem/haar al apart hebt zitten met een pop zou ik hem ook ( zoals Anja aanraadt) laten testen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Manon*

Dat is inderdaad een volgende stap .... veertjes op sturen, maar wou eerst even jullie kijk op de zaak hebben  ;)

Heel erg bedankt voor de reacties  :D

Quinten

Mijn bonte witmasker geparelde man is al zeker 3 jaar oud en heeft nog altijd parels dus je zal op het gedrag moeten afgaan.