15 mei 2025, 20:42:01

acceptatie lukt niet

Gestart door sadelienda, 22 december 2003, 23:41:54

« vorige - volgende »

sadelienda

Hoi allemaal,

Al 2 jaar heb ik Boeing, een mannetje. Omdat hij zoveel aandacht vraagt dat ik hem te kunnen verblijden met een vrouwtje erbij.
Nu heb ik sinds 9 nov een (vermoedelijk) vrouwtje voor hem gevonden een mooie Cinnamon maar wij accepteert haar niet.
In het begin heb ik haar op de tafel gezet in een aparte kooi op een meter afstand en af en toe eruit gelaten. Zij was gelijk verliefd op mijn Boeing. Boeing hapt en hakt naar Chessna en laat haar niet in de buurt. ze krijgt ook de "wings van voren"(wind van voren)

Heeft iemand nog tips?
Gaat dit over als Chessna geslachtsrijp is?

Groetjes,

Sadelienda.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Paul

Hoi  Sadelienda,

Het kan inderdaad veranderen als ze in een broedstemming zijn misschien maar zeker is dat nooit.
Soms snap je ze toch niet hoor ze blijven wel vreemd soms met hun gedrag :-(
Ik zou in elk geval nog niet opgeven het kan in elk geval zeker nog veranderen met zijn gedrag.

Groetjes, Paul

sadelienda

Ik ga ze ook niet uit elkaar halen ze moeten gewoon blijven proberen.  :P
Maare is het niet zo dat ze door de tijd heen aan elkaar wennen en elkaar minimaal gedogen zonder te happen/pikken?

groetjes,

S.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

giovanni

Als je geluk hebt wel ja... ;)
Mijn valkjes konden in het begin elkaar ook niet uitstaan, maar nu aanvaarden ze elkaar gewoon, al zijn het niet de beste maatjes :(