30 juni 2025, 13:50:09

Nieuw Valkje

Gestart door léon, 16 december 2009, 14:01:53

« vorige - volgende »

léon

hallo allemaal,

Ik heb vorige week een Valkparkiet gekocht. Het is een vrouwtje, en ik heb haar nu ongeveer 8 dagen. Ze lijkt redelijk gewent aan de nieuwe omgeving en zit sinds maandag op de stok. Ze eet al uit mijn hand, dus volgens mij gaat het tam worden ook wel lukken, ( als iemand nog handige weetjes heeft zijn die natuurlijk altijd welkom). Nu is het alleen zo dat ze af en toe zit te trillen, dit is pas sinds een dag of 2. Is dit raar? Komt het mischien omdat ze nog ietwat angstig is?

ik hoor graag wat jullie ervan denken!

groetjes leon

Manouk

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.. Heeft ze al een naam??
probeer veel tegen haar te praten en wat je ook al doet laat haar wennen aan je handen..
Probeer haar niet te dwingen, maar probeer haar te lokken met iets wat ze lekker vind..
Wat voor een soort valkje is het/?
Het trillen weet ik zo geen antwoord op, misschien is het ergens te vinden op het forum en anders krijg je er vast wel reacties op

groeten
Manouk

léon

Dankjewel!, ze heet Zoë. Ze is nu ongeveer 7 weken, en is een Wildkleur.

nog iets, ze eet enorm veel! Komt dit omdat ze nog jong is en veel voedsel nodig heeft? of geef ik haar gewoon teveel?

Bedankt!

gr Leon

Manouk

hier word ook veel gegeten en gedaan ;)
maar ik denk niet dat valkjes zo snel overeten..
Probeer als ze een beetje gewend is aan je om haar regelmatig te wegen..
dat doe ik hier ook, zou houd ik bij of ze goed eten en of ze niet te mager worden of juist te dik..
wat voor een voer geef je??
want houd in de gaten dat voer met veel zonnebloempitjes erg vet is voor valkjes..
Coco mijn eerste valkje is ook een wildkleurtje.. vond hem zo schattig.. die leuke oranja wangetjes..
het ondeugende karakter..

léon

Ze krijgt nu een zadenmix voor grote parkieten met op aanraden van de kweker een beetje eivoer erdoor.

indd Ze is heel erg leuk, maar wat maakt ze een rotzooi in de kooi zeg! ::)

Kimm

hoi

gefeliciteerd met je valkje.

dat trillen gaat wel over denk ik hoor. het kan zijn dat ze nerveus is of iets dergelijks.
zijn er nog andere geluiden bij jou in de kamer?
en laat het valkje gewoon maar eten zoveel zij wilt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Bij ons aten de valkjes in het begin ook veel inderdaad. Zolang ze gewoon goed groeit is er niets aan de hand!
Heeft ze ook maagkiezel en grit beschikbaar? Dat is wel belangrijk voor haar. De maagkiezel zorgt ervoor dat de zaadjes in de maag fijngemalen worden, zodat de voedingsstoffen opgenomen kunnen worden. Grit is een goede bron van mineralen!

Het trillen kan inderdaad een beetje spanning zijn. Komt ze verder gewoon actief over?