7 mei 2024, 07:22:47

Veren breken af

Gestart door punkie20, 14 december 2009, 17:20:56

« vorige - volgende »

hoe voorkom ik dat veren afbreken?

snap dit niet
0 (0%)
snap dit ook niet
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Rianne

Had gekund. Maar soms schieten dingen mij gewoon in het verkeerde keelgat ;)

Landiej

Citaat van: Rianne op 12 januari 2010, 11:20:59
Had gekund. Maar soms schieten dingen mij gewoon in het verkeerde keelgat ;)


Kan ik me voorstellen ja. Ondertussen is dit topic doodgebloed en lijkt er inderdaad een slotje op te kunnen. :)

punkie20

Landiej en Kim, bedankt voor jullie reactie!

Ik heb voor morgen een afspraak staan met de vogelarts. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Ik hoop dat je gelijk hebt Landiej. Punkie lijkt er zelf niet veel last van te hebben.

Ik snap jou reactie ook niet zo goed Rianne!? Ben ik onbeleefd geweest naar iemand? Ik zeg gewoon waar het op staat. Het is toch ook zo dat op jullie eigen site staat, dat een kooi met horizontale spijlen aanbevolen wordt, omdat valkjes dol zijn op klimmen? Dan mag ik toch best zeggen dat ik de reactie van Lin (moderator) niet begrijp als ze zegt dat ik alles bovenin moet hangen/zetten? Mijn valkje zal er (volgens de informatie op jullie eigen site) niet minder om klimmen.

Ik snap best dat iedereen goede bedoelingen heeft en dat laat zien door een reactie te plaatsen. Dat stel ik alleen maar op prijs. Maar als ik niet eens iemands reactie mag bekritiseren als ik denk (en aan kan tonen d.m.v. een link te plaatsen) dat hij/zij geen gelijk heeft, dan is het einde zoek op dit forum.

Mag ik niet met iemand in discussie gaan? Ik bedoel het toch niet verkeerd? Het is niet mijn bedoeling geweest om je in het verkeerde keelgat te schieten Rianne. Daarnaast denk ik ook dat Lin prima voor zich zelf op kan komen.

Maar goed Rianne, als ik je wederom in het verkeerde keelgat heb geschoten dan moet je er gauw een slotje op doen!  :-X

Met vriendelijke groet,
Bart

Kimm

hallo bart,

laat je nog even weten hoe het is gegaan bij de vogelarts?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

punkie20

Ha Kim,

De vogelarts heeft niks vreemds kunnen constateren. Landiej heeft gelijk. Mijn valkje heeft een rare manier van klimmen en het is gelukkig niks ergs.

Als Punkie er last van zou hebben dan zou hij anders gaan klimmen of niet meer klimmen. Het feit dat hij gewoon door klimt ondanks dat zijn staartveren allemaal afbreken betekent dat hij er zelf geen last van heeft.

Het kan ook zijn dat Punkie nog moet 'leren' klimmen. Hij is namelijk nog maar drie maandjes.

Groeten Bart

Kimm

hoi bart,

nou fijn zeg, dat punkie niets mankeert  :D dat is weer een hele geruststelling lijkt mij!
nu maar weer lekker genieten van punkie.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Hoe groot is zijn kooi?

punkie20

Haha ja idd Kim. Ik ben ook weer gerustgesteld :D

Zijn kooi is (L x B x H) ca:

55 cm x 32 cm x 75 cm

Is dit te klein? Toen ik mijn valkje kocht zei de verkoopster van de dierenwinkel dat deze kooi geschikt was voor het houden van een valkparkiet. Misschien was het een verkooppraatje?

Met vriendelijke groet,
Bart

Kimm

hoi bart,

het moet kunnen maar echt groot is het niet.

ik vind die 32cm erg krapjes.


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

punkie20

Hee Kim,

Tijd voor een nieuwe kooi dus? Ik moet er wel bij zeggen dat Punkie vaker vrij rond loopt/vliegt dan dat hij in de kooi zit.. Soms gaat hij zelfs terug in de kooi terwijl het deurtje open staat.

Groeten Bart

Kimm

heb jij misschien een foto van jouw kooi?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

De hoogte van de kooi is goed, maar de diepte is niet goed.
Ik spreek uit ervaring, heb ook lang zo'n kooi gehad...
Ik heb op dit moment binnen 3 valkparkieten (zijn er normaal 2, maar 1 kon even niet meer meekomen in de voliere )in een papegaaienkooi. De afmeting waar ze in kunnen leven is: 55 x 55 en dan hebben ze 120 cm leefruimte in de hoogte ;) Dit kan ook de rede zijn dat de staart van je valkparkiet telkens is beschadigd.

Landiej

Als het even kan zou ik ook een grotere kooi aanschaffen. Uiteraard moet je er wel de ruimte en het geld voor hebben, maar ik denk dat je zult zien dat Punkie zijn staartje dan gewoon heel houdt. :)

Nemi

15 januari 2010, 23:25:57 #28 Last Edit: 15 januari 2010, 23:28:35 by Nemi
Sinds kort breken de staartveren van Andy ook af. Hij was gekortwiekt en het begint nu een heel klein beetje te groeien waardoor hij probeert te vliegen. Ik heb het idee dat zijn staartveren breken doordat hij nog vrij vaak loodrecht naar beneden valt. Missch is dat bij jouw valkje ook het geval?

Over de kooi: nooit uit gaan van wat verkopers zeggen, die willen meestal alleen verkopen. Ik zou echt een grotere kooi nemen...

Rianne

Ik snapte Lin's reactie heel goed, als je valkje steeds naar beneden moet klimmen om te kunnen eten en drinken, werk je het zelf in de hand dat er veel geklommen word, en dus veren afbreken. Het aanspreken op de moderatorfunctie begreep ik niet goed, dat iemand moderator is betekent niet dat die altijd het goede antwoord weet, wij zijn ook gewoon maar mensen.
De informatie op deze site is algemene informatie over valkparkieten, maar kan nooit volledig op elke valkparkiet afgestemd zijn. De ene klimt weinig naar beneden en de andere weer veel.