29 maart 2024, 06:07:32

Paco een vriendinnetje

Gestart door __anniquee, 9 december 2009, 20:53:40

« vorige - volgende »

__anniquee

hoi,
wij hebben een valkparkiet thuis, maar dit is niet zo'n schatje voor ons, tegen mama doet ie wel altijd lief.
maar daar gaat het niet om nu, ik wil er namelijk een vriendinnetje voor paco bij kopen. paco is een mannetje en ik hoop dat ze baby'tje krijgen, maar gaat dat wel goed zo, twee valkjes bij elkaar? ik heb geen tweede kooi en mag er geen kopen , dus hoe moet ik dat dan doen?

Groetjes ;D

Kimm

hoi,

op zich kan dat gewoon goed gaan, het is altijd afwachten of het klikt tussen die 2, maar je hebt dan toch echt wel een kooi erbij nodig. als het nieuwe valkje komt moet deze eerst apart gezet worden in die kooi en daarna kunnen ze pas samen.
hoe groot is de kooi van paco?
je hebt altijd een reserve kooi nodig, voor bv ziekte. mocht jij jonkies willen hebben heb je ook een kooi nodig voor onvoorziene omstandigheden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

De back-up kooi hoeft uiteraard niet even groot te zijn als je gewone kooi, maar wel ruim genoeg om een valkparkiet alleen in te houden. Misschien moet je eens met je ouders overleggen? Ik kan me voorstellen dat ze geen huis vol kooien willen, maar als je een tweede valkparkiet in huis haalt moet je nou eenmaal op bepaalde zaken voorbereid zijn.

__anniquee

Citaat van: Landiej op  9 december 2009, 23:53:40
De back-up kooi hoeft uiteraard niet even groot te zijn als je gewone kooi, maar wel ruim genoeg om een valkparkiet alleen in te houden. Misschien moet je eens met je ouders overleggen? Ik kan me voorstellen dat ze geen huis vol kooien willen, maar als je een tweede valkparkiet in huis haalt moet je nou eenmaal op bepaalde zaken voorbereid zijn.

okee bedankt. ik hebt het er over gehad en we kopen er een tweede kooi bij
Groetjes