1 mei 2025, 20:13:33

welke mutatie?

Gestart door mieke82, 15 december 2009, 16:30:14

« vorige - volgende »

mieke82

Hallo allemaal,

na even ronsgesnuffeld te hebben op dit forum ben ik een beetje de weg kwijt.  ??? Kan iemand mij vertellen welke mutatie mijn valk is? En kun je zo aan het uiterlijk zien of het een pop of een man is?

groetjes mieke.

mariejj

cinnamon witmasker  :)

Hoe oud is hij/zij?

mieke82

we denken rond de 5 maanden.

*Manon*

Mooie valk  :-*

Is ze al in de rui geweest of nog niet... mocht ze nu een witte kop krijgen, dan is ze een mannetje, is ze in de rui geweest en krijgt ze geen witte veertjes op haar snuitje... dan is ze een popje.

Groetjes Manon

mieke82

Ik heb geen idee of ze al in de rui is geweest. In de dierenwinkel vertelden ze dat ze 3 maanden oud was.
Wij dachten dat ze al wat ouder was omdat ze in vergelijking met de andere vogels tammer was. Misschien was de fokker daar al mee bezig geweest? Na 2 dagen konden we haar namelijk al aaien. Maar zaterdag zag ik andere valken en die waren een stukje groter. Ze verliest wel af en toe wat donsvveertjes.
Dus er zit niks anders op dan nog een paar maanden te wachten totdat ik zeker weet dat ze de rui heeft gehad.
Bedankt voor de reacties!
groetjes mieke en gina.

Landiej

Heeft je valkparkiet een ringetje om zijn/haar poot?
Daarop kan je in elk geval zien van welk jaar hij/zij is.

En inderdaad, afwachten zal ook duidelijkheid geven. Het is in elk geval een mooie vogel! Veel plezier met Gina :)

mieke82

nee ze heeft helaas geen ringetje.
En plezier hebben we zeker van haar. Ik wist niet dat valkjes zo leuk waren!!
groetjes mieke en gina.

amazingleeuwtje

Ze is mooi lekker genieten van Gina ;)