9 mei 2025, 07:41:58

Hoe lang alleen zijn?

Gestart door Noekie, 22 december 2009, 11:12:20

« vorige - volgende »

Noekie

Onze Noekie heeft (nog) geen vriendje of vriendinnetje. We willen haar eerst helemaal tam hebben, voordat er mogelijk een maatje bij komt.

Nu gaan we regelmatig een nachtje ergens logeren en dat betekend dat Noekie dan alleen is. Moet ik dan een oppas voor haar regelen? Of kan dat wel, ongeveer 24 uur alleen?

Ik vind het wel zielig, maarja...meenemen is denk ik ook geen optie. Ze moet dan steeds weer wennen aan haar nieuwe omgeving.

Zou het zo kunnen zijn dat als we haar meenemen, dat ze dan op een gegeven moment went aan de andere omgeving en aan het auto rijden? Het is namelijk wel steeds hetzelfde adres waar we logeren.

(Mijn vriend woont in Venray en wij in Zoetermeer)
Noekie 24-9-2009

Manouk

Ik zelf zou haar niet meenemen..
Hier zijn mijn valkjes soms ook wel 24 uur of iets langer alleen..
maar die zijn met zijn 6en.. wel zorg ik dan dat er ff iemand komt om ze 's ochtends eten te geven,
ik denk niet dat het voor een paar keer veel kwaad kan. zorg dat je haar snel tam hebt en zorg voor een vriendje/vriendinnetje voor Noekie...

groetjes
Manouk

Kimm

`hoi,

mocht je een nachtje weggaan, zorg dan voor een klein lampje in huis of een nachtlampje. en evt de radio aan.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Noekie

Ik laat nu ook al eenm lampje aan 's nachts, aangezien ze nog erg jong is en geen regelmaat in eten heeft.
Ze zou nog wat gedesoriƫnteerd kunnen zijn als het helemaal donker is in huis.

Ook als wij niet thuis zijn, staat de radio zachtjes aan.

Gaat dus helemaal goed komen.
Maar bedankt voor de tip!!
Noekie 24-9-2009

Kimm

valkjes kunnen s'nachts ook nog wel eens in paniek raken, dan slaan ze met hun vleugels tegen de tralies aan van de kooi, daarom ook mijn tip van een lampje ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

hannibal

Hoi,

1 nachtje moet kunnen, beter dan in en uit in de auto, zelf doe ik maximaal 3 nachten alleen, maar hier zijn ze met zijn 7-en, dus ze hebben gezelschap, ik laat dan eten staan overal in bakjes, en extra water, en het is altijd goed gegaan, een valkje alleen is anders, die zou ik niet meer dan 1 nachtje alleen laten,

Groetjes van Hannah