22 mei 2025, 01:06:31

witmasker bronze fallow??

Gestart door JAN-, 1 november 2009, 17:54:35

« vorige - volgende »

JAN-

Hier enkele foto's van m'n nieuwste aanwinsten, wat ik zelf mooie vogels vind. 'k weet alleen zeker om welke mutaties het gaat. De man links op de eerste foto heeft wel rode ogen, maar niet zo fel dat ik 'm direkt als witmasker bronze fallow benoem. Wat zijn de mogelijke alternatieven?
Ter vergelijk, de middelste vogel is een cinnamonbonte.

De pop op de tweede foto eigenlijk hetzelfde verhaal, ook geen fel rode ogen. Opaline tekening zie ik er overigens ook niet direkt in...

mariejj

pff lastig om zo van een foto te bepalen,,   ik denk wel dat het mannetje een witmasker bronzefallow is.
Heb je de ogen van dichtbij bekeken?  Van veraf kunnen ze namelijk wel donker lijken maar zijn gewoon rood.

tja en de pop is helemaal lastig,,  kan een opaline (hoezo zie je geen opaline tekening?  volgens mij wel opaline want anders zou ze dat grijze ook op de rug hebben)   cinnamon bronzefallow witmasker zijn,,   of een (donkere) opaline cinnamon lutino witmasker.

Maar wist de verkoper er niks over dan?   want witmasker bronzefallow is geen mutatie die overal te vinden is,, tenminste hier niet,  ikzelf zoek al een paar maandjes naar een pop.

*Yvon

Hoi hoi

Hoe oud zijn de valkjes?
Het kan wezen dat het na de volgende rui beter te zien is.
Kan je ook foto's maken met flits ?
Daardoor kunnen de kleuren ook beter naar voren komen.

Groetjes Yvon

ps. ik hoop ze volgend jaar ook te kunnen kweken uit een koppeltje van ons.  ;)

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

JAN-

.......de foto's zijn gemaakt met flits! Zelfs dan lichten de rode ogen blijkbaar niet erg op, 'k moest er met een zaklamp in schijnen om zeker te kunnen zien of ze wel rood waren, en dat bleek wel zo, maar nogal donker.
Verder kon ik geen achtergrondinformatie achterhalen bij de verkoper, ze zijn helaas ook niet geringd, dus weet de leeftijd ook niet, maar ze lijken me wel een aantal jaren oud. 't schijnt dat ze van iemand uit Amersfoort komen, kent iemand daar mutatiekwekers?

remco1976

hallo,

zoals ik je fotos beoordelen kan zijn het geen fallow witsmakers.maar eerder lacewings(cinnamon albinos.)ik heb er zelf wat zitten die het wel zijn.lijken hier niet echt op.

gr.remco

mariejj

Citaat van: remco1976 op 11 november 2009, 12:08:12
hallo,

zoals ik je fotos beoordelen kan zijn het geen fallow witsmakers.maar eerder lacewings(cinnamon albinos.)ik heb er zelf wat zitten die het wel zijn.lijken hier niet echt op.

gr.remco

Heb je goed naar de foto van het mannetje gekeken?  ::)  dat is echt geen witmasker lutino hoor.

nick01

hoi jan.

als ik de foto's zo bekijk is mijn eerste gedachte de eerste foto , de man , iets van cinnamon witmasker maar dan een hele lichte.
bij witmaskers ben ik wel vaker zulke lichte tegen gekomen , terwijl de cinnamon bonte witmaskers duidelijk bruin zijn heb ik t idee dat bij gewone witmaskers t cinnamon zich vaak uit als gewoon muisgrijs.
de 2de lijkt mij een cinnamon ino al dan niet opaline.

volgens mij zijn t geen fallows , al gun ik t je van harte , want al mijn fallows die ik op foto zet hebben duidelijk rode ogen.
ik kan je wel een tiental foto's sturen hoe mijn pale- en bronzefallows op foto staan dan zie je het verschil meteen.
probeer nog eens een foto van dichterbij te maken vooral van de kop , dan zou je in geval van fallows toch echt de rode ogen moeten zien.

remco1976

Citaat van: mariejj op 11 november 2009, 12:38:13
hallo,

gr.remco

Heb je goed naar de foto van het mannetje gekeken?  ::)  dat is echt geen witmasker lutino hoor.

zie je me ergens zeggen dat het een witmasker lutino is?nee,ik zeg cinnamon albino(lacewing).

gr.remco

mariejj

Citaat van: remco1976 op  1 december 2009, 16:43:08
Citaat van: mariejj op 11 november 2009, 12:38:13
hallo,

gr.remco

zie je me ergens zeggen dat het een witmasker lutino is?nee,ik zeg cinnamon albino(lacewing).

gr.remco

Dat bedoel ik.   Een cinnamon witmasker lutino is echt niet zo donkergrijs hoor