28 maart 2024, 11:00:52

Me vogels hebben eitjes

Gestart door JMHM20, 3 december 2009, 19:50:36

« vorige - volgende »

JMHM20

Hoi Ik ben Melissa,

Ik heb thuis vier valkparkieten en één gewone parkiet. Ik heb  wildkleur mannetjes (Jos en Henkie), een lutino pop(Moppie) en een witmasker mannetje (Moos).

Jos was me eerste valkparkiet, na een paar maanden wou ik er graag een vriendje of vriendinnetje voor hem bij en toen kreeg ik Henk. Henk bleek net als Jos een mannetje te zijn en het klikte niet echt tussen deze twee. We hebben Henk en Jos toen apart gehouden. Toen hebben we een lutino erbij gehaald, Moppie werd dikke vriendjes met Henkie en werden helemaal verliefd op elkaar.

Jos zat nog steeds alleen, we dachten een echte mensenvogel. We gingen toen oppassen op een vakantievalkparkiet, deze is bij ons gebleven. Zo is Moos bij ons terrecht gekomen. Moos is wel een mannetje maar dat klikt heel goed met Jos. We hebben dus een grote kooi voor Henkie, Moppie en Eddie de parkiet wat heeél goed gaat (Eddie voelt zich ook een beetje een valkparkiet haha) En Jos en Moos hebben samen een kooi.

Anderhalve week geleden zagen we Henkie en Moppie paren, we hebben toen een broedhok gekocht. Drie dagen later zagen we een eitje in het broedhok leggen, we waren helemaal blij. Twee dagen later was er nog een eitje. Twee dagen erna weer, en toen weer. We hebben nu dus al 4 eitjes van Moppie en Henkie.

Dit is voor ons de eerste keer dus we zijn super nieuwsgierig wat er allemaal gaat gebeuren. Ik heb iemand erbij gehaald die met een lampje gekeken hebt of er een eitje bevrucht is, hij zag dat er zo ie zo al twee eitjes bevrucht zijn, van de andere twee kan die het nog niet zien maar dat komt misschien nog wel.

Ik vind het leuk om hierover een dagboek bij te houden, ik zal zeker steeds fotos erop zetten. Die komen binnenkort.

Rins

Spannend zeg. Ik ga het zeker in de gaten houden.

Groetjes Rinske

Dierenfreackske

Hoi , ik ga proberen volgen hier, leuke valkjes heb je hoor! Grtjs. Ann