4 mei 2025, 02:28:52

nieuw valkje eet slecht

Gestart door Creatura, 5 januari 2010, 14:53:24

« vorige - volgende »

Creatura

Hoi mensen,

Sinds gisteren heb ik een nieuw valkje van 2,5 jaar oud, een popje. Ze is redelijk tam.
Ze is hier nu bijna 24 uur, en sinds die tijd heeft ze alleen nog maar wat trosgierst gegeten (ongeveer een kwart van de stengel, misschien iets meer) en verder eigenlijk niets. Ik weet ook niet of ze drinkt, want dit heb ik haar niet zien doen.
Ik begrijp heel goed dat ze moet wennen, maar ik maak me een beetje zorgen om het feit dat ze amper eet. Ze zit steeds stil op haar stok. Net toen ik de andere valkjes eruit had knabbelde ze wel een beetje op haar knabbelstengel en de trosgierst, maar echt voluit eten heb ik haar niet zien doen.
Wanneer moet ik me zorgen maken, en wat kan ik doen om haar te helpen?
Ze heeft trosgierst, zaad, water, eivoer en groenvoer als eten. (grit en sepia ook natuurlijk).

bedankt

Kimm

hoi,

ik zou het nog 1 dag geven. vaak zie je dat ze de 2e dag toch wel gaan eten hoor.
vooral als ze al van de trosgierst knabbelen.
maak je nog geen zorgen hoor, ze kan zo ineens gaan eten. ik denk dat je morgen meer kans hebt daarop.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Ze zal nog moeten wennen denk ik. En drinken heeft ze waarschijnlijk wel gedaan maar misschien op momenten dat jij het niet ziet.

Liefs,

Anja

Creatura

Hoi Anja en Kim,

Bedankt voor jullie reacties.
Sientje is nog steeds niet echt aan het eten. Het blijft bij trosgierst knabbelen. Ze maakt verder geen zwakke indruk, maar gerust ben ik er niet op. De oude eigenaresse zegt dat ze altijd vrij weinig eet.
Tja, maar wat moet je als ze maar niet echt gaat eten? Dwangvoederen lijkt me averechts werken ???

Anja

Dwangvoeren is een allerlaatste redmiddel.

Hoeveel weegt ze? Hou anders haar gewicht in de gaten.

Liefs,

Anja

Creatura

Hoi Anja,

Geen idee, want ik heb geen weegschaal.
Maar die moet ik sowieso nog hebben, dus als ze morgen nog steeds niet goed eet ga ik er eentje kopen.
Alleen vraag ik me af hoe ik haar moet gaan wegen.
Ik wil haar nog niet uit de kooi laten omdat ik denk dat ze nog niet genoeg is gewend (en bovendien stapt ze niet op mijn hand, dus de vraag is of ik haar überhaupt nog te pakken krijg dan). De enige manier die ik zelf kan bedenken is haar in het reismandje te wegen.
Maar dan moet ik haar vastpakken, en dat betekent stress en minder vertrouwen..... :(
Nou ja, ik kijk morgen wel even verder.

groetjes, Renske