Valken, roodruggen en splendids, wil dat?

Gestart door Rob S, 1 december 2009, 19:43:25

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo,

Gaat dat goed samen in een buitenvoliere, valkparkieten, roodruggen en splendids? In elk geval buiten het broedseizoen om?

♪ Marlies

Hoi Rob,

Valken en roodruggen wel. Splendids weet ik niet.
Pas wel op, tegen dat ze broeds worden zullen de roodruggen gaan jagen. Zelfs op elkaar. :-\

Groetjes Marlies ;)

Rob S

Hoi Marlies,

Hartstikke mooi dat ze buiten de broedperiode om wel samen kunnen. Dat van dat ze agressief worden als ze broeds worden wist ik. Zijn het verder leuke vogels, roodruggen?

Groetn Rob

♪ Marlies

Citaat van: Rob S op  2 december 2009, 16:40:29
Hoi Marlies,

Hartstikke mooi dat ze buiten de broedperiode om wel samen kunnen. Dat van dat ze agressief worden als ze broeds worden wist ik. Zijn het verder leuke vogels, roodruggen?

Groetn Rob

Best wel, ze kunnen zo lekker fluiten en zijn ook best wel snel vertouwd met hun verzorger.

JAN-

Rob, ik heb ook valkparkieten en ook splendids, en tot enige tijd geleden ook roodruggen. Die laatste heb ik weggedaan mede omdat ze moeilijk met andere soorten samen gaan, zeker niet in het broedseizoen. Het zijn idd leuke vogels, met een leuk geluid, maar kunnen krengen zijn naar elkaar en andere vogels (ook buiten het kweekseizoen)....
Buiten het kweekseizoen kunnen valkparkieten misschien wel tegen ze op, splendids ben ik bang van niet; da's een heel zachtaardig en ook stressgevoelig vogeltje.
Zelf is het daarom ook nooit in me opgekomen op splendids bij grotere parkieten in te doen, zou ik niet aandurven....

Rob S

Oke, bedankt Jan. De deal gaat zowiezo niet door, iemand wou een koppeltje roodruggen ruilen met een koppel valken van mij. Maar nu is één van die roodruggen dood gegaan dus dat wordt niet wat.

Maar om even terug te komen op het verhaal van de splendids met grote parkieten: ik heb er tot nu toe nog geen problemen van ondervonden. De splendids zijn misschien wel stresskippen, maar zowiezo wel heel erg vertrouwend naar mij toe. Ze staan altijd rustig op me te wachten als ik de voerbak e.d. weer ga vullen. Alleen het kweken doe ik niet meer samen, nu heb ik dat één jaar geprobeerd, met geen resultaat. Volgend jaar gaan ze weer in de broedkooi.

Groeten Rob