19 april 2024, 14:33:20

Kerst en Valkjes

Gestart door Violet, 21 december 2003, 05:34:34

« vorige - volgende »

Violet

Hahah ... hebben er meer valkparkietjes hun plek gevonden in de kerstboom? Kiki is dol op het bovenin in de boom zitten om even uit te rusten!



De Kerstgroeten van Kiki!

Paul

Hoi Violet,

Hier komen ze er niet zo vaak in maar toch zijn er nu al 3 kerstverlichtingen gesloopt.
Ze bijten gewoon de draadjes door en er branden dan weer een heleboel lampjes niet meer :-(
Moet morgen ook weer aan de slag om te kijken of er nog 1 te redden valt.
Zo te zien zit Kiki wel op haar gemak in de boom :-)

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul en Violet,

Ik ben blij dat geen van de valkjes interesse heeft in mijn kerstboompje.
Ik heb dan zoals altijd een kunstboom, en niet al te groot.
Allemaal lichtjes erin, maar ze kijken er gelukkig niet naar om.
Simds kort laat ik het toe, dat ze de bamboestokken mogen vernielen.
Daar vermaken ze zich nu ook heel erg mee.

groetjes Lique

Violet

 :D

Eigewijze beestjes ... we moesten de eerste paar dagen regelmatig ingrijpen omdat ie aan de lichtjes zat inderdaad, maar om 1 of andere reden is hij (tsjah, dan is Kiki een beetje ongelukkige naam, maar het is toch echt een mannetje :D ) daar nu mee gestopt.

Hmm van de week had ie wel weer wat nieuws, als ie op z'n favoriete stekkie zit en wij storen hem, dan maakt ie duikvluchten en valt ie je hoofd aan  ;D ... maar is geloof ik een fase ofzo, de frequentie neemt nu weer af :D

Violet:-)

Raikiri

30 december 2003, 14:22:17 #4 Last Edit: 15 januari 2004, 20:14:31 by Valkparkietlover
De mijne is wel dol op de kerstboom. Ik zet hem er weleens in en als ie aan de bedrading gaat knabbelen moet ik hem er weer uitjagen. :)


Groetjes van Quynh-Nhi en een pootje van mijn valkje Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Violet

 :D dan vindt ie vast iets anders te knagen ... eigenlijk zijn valkjes verstopte knaagdiertjes denk ik  ;D

Raikiri

30 december 2003, 18:19:38 #6 Last Edit: 30 december 2003, 18:20:13 by Valkparkietlover
ja daar heb je best wel gelijk in...Als ik hem de kerstboom uit jaag, dan gaat ie naar de planten en moet ik hem weer ervandaan jagen :-/

Cheers, Quynh & Raikiri~

Violet

Heheh, omdat we Kiki niet heel de tijd kunnen wegjagen en naja, hij moet wat te doen hebben heeft ie nu plekken in huis waar ie naar hartelust mag knagen  :D

Voordeel is dat ie nu wel een goed idee heeft waar het wel en niet mag ... niet dat ie zo nu en dan niks nieuws probeert, maar toch het gaat wel goed zo :)

sabrina

Hi!
Yao is als de dood voor de kerstboom. Met een grote boog vliegt 'ie erom heen. En de lampjes en slingers op de spiegel kunnen z'n goedkeuring ook al niet wegdragen. Hij zit er echt naar te loeren en af en toe (als 'ie al z'n moed heeft verzameld) vliegt 'ie er keihard op af om er flink in te pikken. de held....

sabrina

Kolkkie

Hoi,

Bij mij blijven ze uit de kerstboom. Ze vinden er niets aan of ze zijn er bang voor.
Dat is toch wel erg fijn met al die draden en ballen in de boom.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Violet

 :D Zoveel verschillende valkjes zoveel verschillende verhalen. Blijft leuk :)

Haha, Sabrina, die van jou is idd erg stoer  :D

Mariska, je hebt wat dat betreft wel gelijk. Gelukkig zit er veel ruimte bovenin de kerstboom waar Kiki veilig kan landen. Maar nu de nieuwigheid eraf is, wordt het in de boom zitten wel steeds minder interessant :)

Paul

Hoi,

Hier hebben ze al 4 kerstboomverlichtingen gesloopt :-(
Soms liggen gewoon de lampjes afgebeten onder de boom en gelukkig is het een laagspanningsverlichting.
Ook 2 slingers hebben ze helemaal kaalgetrokken daar zijn al die ziverkleurige stukjes nu vanaf.
En zelfs achter mijn monitor van de tweede computer die niet vaak aan staat hebben ze die dikke kabel die naar de pc gaat finaal opengebeten en diverse draden echt afgeknipt.
Gewoon verschrikkelijk wat die kleine bekjes kunnen want met een tang is het zelfs soms moeilijk doorknippen  :D

Groetjes, Paul

Violet

Jaaa!!  :D

En dan denk je ook nog dat je alles in de gaten hebt wat ze doen. Laatst gingen we even de keukenlamp schoonmaken en had die dondersteen een dikke kabel zitten doorbijten ... hij was er niet doorheen, echt een goed dikke kabel namelijk, maar het had niet lang meer geduurd denk ik. Tjsonge jonge, ze hebben zo'n 24-uurs camera systeem nodig dat ze nooit uit het oog verliest  ;D

Paul

Hoi Violet,

Hier hebben we 2 keer in het donker gezeten en 2 keer een fikse knal gehoord omdat de draden van 3 lampen totaal kaal waren gegeten door die slopers.
Nu heb ik een dikkere kabel in 1 lamp gemaakt en een andere zo afgedekt dat ze er niet meer bij kunnen :-)
Gelukkig staan de lampen meestal uit bij ons maar je schrikt echt als je de schakelaar omhaalt dat kan ik je verzekeren.
Met 220 volt kan je een aardige knal veroorzaken kan ik je vertellen.

Groetjes, Paul

Raikiri

31 december 2003, 13:46:08 #14 Last Edit: 13 november 2005, 15:44:41 by Valkparkietlover
Tjonge, gelukkig dat dat bij ons nog niet is gebeurd! bij ons was wel eens de snoer van de pc-muis afgebeten. Kortom... valkparkieten zijn kleine maffe slopers. :)

Groetjes van Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~