16 mei 2025, 19:58:22

stijf pootje

Gestart door giovanni, 28 december 2003, 18:53:50

« vorige - volgende »

giovanni

Hoi,
Heb weer een probleempje ontdekt :(
Whoopie loopt constant op de zelfde stok van links naar rechts en terug, zo kan ze wel bijna 10min doorgaan! Maar ze zet wel eerst 2à3 stapjes en dan houd ze haar ene pootje los van de zitstok stijf omhoog. En dan weer een paar pasjes, en dan weer pootje stijf omhoog, en dan weer een paar pasjes, etc... Is dit een vreemd gedrag? Wil dit iets zeggen?? Wel is ze nog maar 4 dagen in de kooi en mijn Kuifke vind het al nodig om haar 'vanachter te nemen'  ;D. Mss schrok ze hiervan, want ze beantwoorde zijn liefde nog niet  :D :D.

En ook: de eerste dag was ze al mijn hand gewoon; al was ze niet tam. Maar iedere dag, wordt ze gestresseerder en schrikt ze meer van mijn hand; moet ik ze nog eventjes laten wennen, of zo doorgaan tot het lukt??

BIRDIE

Hoi Giovanni,

Heb je ze eerst apart gezet of heb je Whoopie gelijk bij Kuifke gezet? Ik begrijp ook wel dat niet iedereen twee kooien heeft, maar volgens mij is het wel beter.

Ik wil niet zeggen dat dat de oorzaak is van Whoopies probleem, dat weet ik dus niet. Waarschijnlijk is het wel een uiting van stress. Vooral papegaaien doen dat als ze stress hebben, dan worden ze wat neurotisch snap je en raken ze hun normale dierlijke gedrag even kwijt, of zoiets.

Ik denk dat je haar maar even moet laten wennen. Zachtjes praten werkt soms wel, en trosgierst natuurlijk. Dat brengt haar misschien weer met beide pootjes op de 'grond'.

Ik hoop dat het gauw goed komt :) met je Whoopie! Succes.

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Giovanni,

Dat gedrag van dat heen en weer huppen en het pootje in de lucht lijkt me gewoon een teken van opwinding.
Aan het pootje mankeert niks hoor ik heb dat hier ook wel eens gezien dat ze dat doen en dan is er niks aan de hand.
Zeker met dat heen en weer dribbelen op de stok geeft al aan dat er aan zijn pootje niks mankeerd.
Misschien proberen ze elkaar al wel te versieren :-)

Groetjes, Paul

giovanni

Hoi Annemarie
Ik heb ze ineens bij elkaar gezet, want inderdaad, ik heb maar één kooi. Maar de eerste dag kwamen ze wel goed overeen hoor.

hallo paul!
hehe, ja hopelijk wel; ik ben altijd klaar om jonkies hoor! maar ja, kuifke is nog niet vruchtbaar :( , maar het is wel goed dat ze al beginnen oefenen!  ;) ;D

BIRDIE

Hoi Giovanni,

Volgens mij gaat het wel lukken met die twee ;)! Heel veel succes.

Groetjes,

Annemarie

giovanni

he, bedankt
ik hoop het ook! :D :D