4 mei 2025, 02:24:44

Macho man met koppel

Gestart door Arwen, 23 november 2009, 14:04:07

« vorige - volgende »

Arwen

23 november 2009, 14:04:07 Last Edit: 24 november 2009, 11:21:26 by Arwen
Hallo allemaal,

Momenteel hebben we drie valkjes. Een koppeltje, (eerst een popje gekocht, later nog een popje, maar bleek een man te zijn...) Geen nood, de pop Arwen en Man Misty zijn een koppel geworden.

In juni een 3e valkje erbij handopgevoed, want Arwen en Misty waren alleen handtam. Dus een derde, tamme leek ons super. Na een paar weken werd het aal duidelijker, het was een man. Wij voorzagen geen problemen omdat ze met ze drie netjes met elkaar omgingen. Maar sinds een paar weken, "flirt" Kira (de tamme) constant met Arwen...

Kan iemand mij vertellen of dit kwaad kan, of vervelend is voor Arwen? Misty doet er niet veel op, af en toe een sneer. Ikzelf word om eerlijk van te zijn wel s moe van, vooral tijdens t studeren.

Arwen laat wel weten dat ze het niet leuk vind, gaat in elkaar zitten, hapt er wel naar, maar Kira gaat gewoon door.

Want hoe lang duurt dit gedrag? Of valt het onder de categorie pubertijd? Kira is nu 7 maand.

Alle ideën en tips en uiteraard vragen zijn welkom!

Groetjes
Hanneke

Arwen

Ondertussen is toch een ontwikkeling geweest. Arwen heeft Kira doorgebeten, hele vensterbank onder t bloed... Is gelukkig klein wondje. Maar toch even beetje schrikken.

Ben echt benieuwd naar jullie theoriën etc.

Kimm

hoi hanneke,

dan heeft arwen toch laten zien aan kira dat zij hier niet van gediend is.
op zich is het wel goed hoor dat zij van zich afbijt. het is toch altijd even kijken tot hoever ze kunnen gaan.

je schrijft: ik word er wel eens moe van. waar wordt je moe van? van welk gedrag?

zolang er niet elke dag ruzie;s zijn en ook niet elke keer met bloed gepaard, zie ik zelf het probleem niet zo.
kira heeft al laten zien dat ze het niet fijn vind. dit kan ook nog omdraaien.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hallo Hanneke,

Om precies dezelfde reden heb ik eens een tamme man weg moeten doen. Toen hij begon te puberen kreeg hij interesse in de pop van mijn tamme koppeltje. Die werd er bloednerveus van omdat hij zich steeds aan haar zat op te dringen. De man van het koppeltje was er ook helemaal niet blij mee. Ik heb de knoop doorgehakt toen ze elkaar in de lucht aanvielen. De man in questie is nu heel gelukkig in een voliere.

Mijn advies zou zijn: laat het niet nog een keer tot een bloedbad komen. Ik denk dat dit wel een teken is dat het menes is. Kira zal waarschijnlijk niet opgeven en Arwen heeft al wel laten zien dat hij bereid is het hardhandig op te lossen. Ik denk dat je dit keer geluk hebt gehad, maar wat gebeurt er als je er een keer niet op tijd bij bent? Ik zou het niet willen ontdekken....

Groetjes, Sanna

Karin

2 mannen en 1 popje is vragen om problemen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in de meeste gevallen gaat dat niet goed. Ik zou het koppeltje in een kooi houden en het andere mannetje in een andere kooi en hem ook een popje geven. Dan gaat het meestal wel goed. Omdat hij aan het puberen is is het niet zo gek om aan een iets ouder popje te denken, rond zijn leeftijd of ouder.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Arwen

Dankjewel voor jullie reacties. Sorry als ik zo ontwetend overkom maar zijn onze eerste valkjes, dus we moeten nog veel leren.

Onder het kopje, ik word er soms moe van, is omdat ik naast de kooi mijn bureau heb staan en daar een aantal uur per dag studeer. Fluiten vind ik totaal geen probleem en zelfs wel gezellig zelfs met af en toe een schreeuw is geen probleem, zoals wanneer ze de valkparkieten van de buren horen buiten. Maar opdringerige gedrag van kira is erg luid en tweetonig en soms ervaar ik dat als vervelend.

Wij gaan brainstormen met jullie antwoorden op zoek naar de beste oplossing.

Groetjes Ons