3 mei 2025, 23:58:19

valkje wilt ineens wel geaaid worden?

Gestart door biene, 24 november 2009, 16:33:46

« vorige - volgende »

biene

hoi hoi, mijn valkje wilt sinds eergisteren ineen geaaid worden terwijl we dat eerst nooit mochten ze is verder wel heel tam en wilt graag met je spelen/ bij je zitten, maar als je haar probeerde te aaien  dan beet ze gelijk heel boos in je vingers. kan het zijn dat t met de rui te maken heeft? ze is nu ongeveer 5 maanden oud en sinds een weekje in de rui.

alvast bedankt sabine  :-*

Peggel

geen idee wat het precies zal zijn.
vogels hebben soms wel maanden nodig om goed te wennen, dus het kan ook zijn dat ze nu eindelijk helemaal op zichzelf is, en goed gewend.
in ieder geval zou ik zeggen... geniet er maar van ;D

biene

ja wel vaag dan want ze durft verder alles en is ook verders nooit bang geweest voor handen. maar ik geniet er zeker van want wie weet is t maar tijdelijk  :P

Mark

Ik heb hetzelfde gehad met mijn valkje. ook nooit geweten hoe dit in een keer was veranderd!?
Wat ik wel opvallend vond was dat ze vlak daarna begon met eitjes leggen dus misschien dat het met broeds gedrag te maken had. Het is niet veranderd na de periode van eitjes en ze bleef om kroeltjes vragen.
Heel leuk is dat inderdaad als ze hun koppie aan je aanbieden!

gr
mark

C@rl@

Als ik dat zo lees is er dus nog hoop want dat is het enigste wat ik bij die twee van ons nog niet kan doen, het lijkt me heerlijk om ze ook te kunnen kroelen. :)

biene

ja ze is echt ineens heel lief, eerst werd ze boos als je haar probeerde te aaien en nou word ze boos als je haar niet aait als ze daar zin in heeft haha  ;D