10 jaar Valkparkiet.com

Gestart door Peter, 25 november 2009, 00:18:03

« vorige - volgende »

Peter

25 november 2009, 00:18:03 Last Edit: 25 november 2009, 00:22:27 by Peter
Wij zijn eind november 1999 begonnen met deze website. Toendertijd nog kleinschalig, zonder forum en andere actieve pagina's. De aanleiding toendertijd was dat een valkparkiet van ons een beetje ziek was en er was geen goede informatie te vinden over valkparkieten op het internet, als er überhaupt al iets te vinden over valkparkieten.

Sinds 1995 waren we persoonlijk actief op internet, vanaf 1997 met diverse hobby websites. Toen we eind 1999 met een website over valkparkieten begonnen is de informatie over de valkparkiet op deze website ook steeds meer en meer geworden.

In de afgelopen jaren is de site uitgegroeid tot een vrij druk bezochte website binnen de vogelwereld. Helaas zijn statistieken over de gehele 10 jaar niet beschikbaar omdat we met diverse trackers hebben gewerkt. Maar als we na de laatste paar jaar kijken is het forum verantwoordelijk voor 50 - 60% van pageviews. (Pageviews op het forum vanaf 22-02-2005 tot deze posting: 28.420.575 ) Wat gemiddeld uitkomst op 900.000 tot 1.000.000 pageviews per maand.

Veel pagina's zijn nog steeds op gebouwd uit javascript. Ze bestaan dus eigenlijk niet maar als je er op klikt zie je de pagina wel. Dit gaat binnenkort ook veranderen omdat veel gebruikte technieken op Valkparkiet.com behoorlijk verouderd zijn en aan vernieuwing toe zijn.

Ondanks dat de website veel pageviews heeft is het nooit echt gelukt om "te leven" van banners. We maken nu al langere tijd gebruik van een donatie systeem maar binnenkort wil ik toch een poging gaan doen om te kijken hoever het lukt om adverteerders te vinden. De tijden veranderd en er zijn veel webwinkels bijgekomen. Dus nieuwe kansen.

Tegenwoordig is de website nog steeds druk bezocht en telt de website ruim 500 aktieve leden, 1500 minder aktieve leden, 2 admins, 1 global moderator, 8 moderators en veel mensen die alleen lezen en zich (nog) niet geregistreerd hebben.

Gerda

25 november 2009, 00:46:23 #1 Last Edit: 25 november 2009, 00:49:15 by Gerda
Hoi Peter en Angelique!

Van harte gefelciteerd met de 10 jaar!

Zelf heb ik jullie site voor het eerste bezocht in 2000, toen er zomaar een valkparkiet bij ons aan kwam vliegen. Dus nu al ruim negen jaar geleden. Jullie zijn er nog en onze Spikey ook.

Op naar de volgende 10 jaar!

Liefs, Gerda

Mark

Nou laat ik dan maar de tweede (haha had eerst eerste maar ondertussen was gerda me voor) zijn.
Hartelijk gefeliciteerd met jullie 10 jarig bestaan.
Ik vind dat jullie het super goed voor elkaar hebben en ben jullie erg dankbaar (voor alle info die ik van jullie site heb mogen verkrijgen!)
Hoop dat jullie nog lang door gaan en dat de nieuwe inkomsten manier gaat werken.

Op naar de volgende 10 jaar zou ik zeggen.

gr

Mark

Rianne


♪ Marlies

Gefeliciteerd !! :D

Ook ik ben hier terecht gekomen nadat ik problemen had met een nestje jongen, en ik hang hier nog steeds rond.
Inmiddels al weer ruim 5 jaar.

Op naar de volgende 10 zou ik zeggen. :D

Marianne

Gefeliciteerd !

ik heb in 2002 voor het eerst kennis gemaakt met deze site. Mijn valkje was net overleden en was op zoek naar info. Inmiddels 13 valkjes verder en de website is na 10 jaar nog steeds top!

Ga zo door Peter en Angelique.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

sweetfuzzy

heel erg gefeliciteerd met dit jubileum. Ik ben 1 van de minder actieve leden / leesleden maar ik heb al veel aan deze site gehad. Ga zo door!
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

amazingleeuwtje

Gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan ;D ;D

Op naar de volgende 10

Monky

Peter en Angelique,

Van harte gefeliciteerd met het 10 jarig bestaan van jullie forum!

In augustus 2005 ben ik hier lid geworden. Het begon met info verzamelen van een buitenvoliere, gevolgd door het helaas overlijden van Mauk en vervolgens het nieuwe vriendinnetje voor mijn oude dame Lulac die overigens ook 10 jaar is  ;)

Daarna ging het in een treinvaart... voor ik het wist had ik binnen een voliere staan met 15 valkparkieten in een periode van 4 jaar.

Ik heb er altijd veel aan deze forum gehad en het was altijd leuk lezen  :)
Helaas heb ik nu een stuk minder tijd, maar probeer toch nog zo veel mogelijk te lezen.

Ik hoop dat deze forum nog een lange tijd zal bestaan, want het vormt voor velen toch de basis van zijn valkparkieten kennis  :)

Groetjes,
Monique

Saar


hilde

gefeliciteerd

in 2004 ben ik hier ook komen rondsnuffelen en ben er nog steeds



groetjessssssssss

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Kimm

hoi peter en lique,

van harte gefeliciteerd!! ik ben erg blij met dit forum, waardoor ik heel veel leuke mensen heb leren kennen.
ik zou zeggen, op naar de volgende 10 jaar en dat dit forum nog heel lang in de lucht mag blijven  :D



liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Peter en Lique,

Gefeliciteerd met de behaalde mijlpaal. Dat er nog maar veel jaren mogen volgen.

Liefs,

Anja

Sanna

Lieve Peter & Angelique,

Hartelijk gefeliciteerd met deze geweldige mijlpaal. Voor mij is valkparkiet.com persoonlijk verantwoordelijk voor mijn valkjes-verslaving ;D. In 2003 ben ik eens toevallig op het forum terechtgekomen. Na het overlijden van mijn 3e grasparkietje (waar toentertijd ook nauwelijks informatie over te vinden was) wilde ik toch liever wat anders. Eenmaal op dit forum gekomen was ik gauw om. En tot nu toe heb ik er nog geen dag spijt van gehad! ;) Ik zou mijn boefjes niet meer kunnen missen.

Geweldig bedankt voor jullie inzet. Ik hoop dat het lukken wil met de adverteerders en alle veranderingen.

Groetjes, Sanna