18 april 2024, 20:38:32

Xtra Vital vogelvoer

Gestart door roderick, 2 november 2002, 13:44:43

« vorige - volgende »

P.D.

21 mei 2003, 02:20:44 #45 Last Edit: 21 mei 2003, 02:21:21 by P.D.
Hoi Annemieke,

Voeding met extra amino zuren zijn altijd goed. AMinozuren is namelijk een stof die in appel, mais en veren zit.
Dus als ze er een tekort aan hebben, gaan ze plukken.

Dat heb ik namelijk ook gehad met k.c.

Speedy

Goedemorgen,

Ik heb hier ook grote parkietenvoer van Puik, maar daar staat op dat je voor de onmisbare mineralen Puik vogelgrit moet geven, dus waarschijnlijk heb ik dan een andere verpakking als jij die hebt waar het al in zit.
Dan komt daar nog bij, dat ik ook XtraVital erdoorheen meng, hierin zitten ook de mineralen.
Overigens, geef ik al grit/kiezel apart en er hangt ook een groot mineralenblok in de voliere, dus het moet wel goed zitten hier.
Ik weet niet eens of er in de winkel andere valkparkietenvoer ligt, heb ik niet eens op gelet.
Bij mij komen ze zeer zeker niks tekort, ze zien er ook (mag ik wel zeggen) heel erg mooi uit in de veren en zo.
Ze zijn erg happy hier.

Groetjes,
Trudie

Mirjam-Moniek

Hoi Melanie
Ik denk dat de dierenwinkel het verkeerd heeft. Het zakje op jouw plaatje is precies hetzelfde als het zakje dat ik besteld heb. Ga maar eens kijken op
http://www.happy-bird.nl/pellet11.htm
Op de website staat dat ze het voer pretty bird uit amerika importeren.
Voor mensen die er belang bij hebben, je kan er ook handopfokvoer bestellen (zonder creditkaart).
Puik en Xtravitalvoer geef ik ook. Alleen eten die van mij de harde zaaden uit het Puik mengsel niet. Bij Xtravital eten ze het eivoer niet. Volgens mij krijgen ze bij allebei de merken alle voedingsstoffen binnen die ze nodig hebben (mits ze alles eten :(). Volgens mij is grit en kiezel verstrekken een goed idee ongeacht wat je ze allemaal voert.

melanie

Hoi Mirjam-moniek,

Bedankt voor je tip, je hebt gelijk, dit is het voer wat ik bedoel, ik had deze site nog niet gezien. ;)


Groetjes Melanie