11 mei 2025, 22:41:56

vervoer valkparkiet

Gestart door DazlingJ - Jacqueline, 24 november 2009, 12:59:58

« vorige - volgende »

DazlingJ - Jacqueline

In januari kan ik mijn valkje ophalen. Hij/zij komt balou te heten.
Maar nu mijn vraag de kweker is 1,5 uur rijden van mijn woonplaats aangezien ik geen valkje van een dierenwinkel wil hebben. Nu vroeg ik me af hoe ik balou het best kan vervoeren. Hij is dan 10 weekjes jong en al handtam.
Ik kom met de auto.
Nu heb ik gehoord dat je het best een kattenvervoersmand kan nemen zodat ze wel naar buiten kunnen kijken. Maar heb ook gehoord dat je beter een doos kan nemen zodat ze niet gestresst raken tijdens de reis. Er gaat zowiezo iemand met me mee om balou in de gaten te kunnen houden.
Wat raden jullie aan?

dazlingJ

Rins

Wij hebben onze schatjes opgehaald in een klein vervoers kooitje.

en die gewoon op de vloer gezet bij de bijrijder.

Groetjes Rinske

Karin

Een handtam valkje zeker niet in een doosje doen. Zo's plastic kattenvervoersmand voldoet prima ! Wel even een doek er onderin tegen het gleiden en een handdoekje erover als je buiten bent. In januari zal het wel koud zijn  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sorella

ik heb die van mij vervoerd in een transportbox voor knaagdieren.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

marie

ik de mijne in een gewone kooi
!!!Flip!!!

C@rl@

We hebben onze Daffy en Duck opgehaald toen ze 12 weken waren en niet handtam en ruim een uur met ze in de auto gezeten.
Ze zaten allebei in een kartonnen vogeldoos met gaatjes, ik hield ze op schoot en heb natuurlijk ook rustig zitten praten tegen ze. :)
Ze waren echt niet bang of onder de indruk, naar mijn idee dus ook niet zielig, anders had de kweker het ook niet zo gedaan. ;)

DazlingJ - Jacqueline

Bedankt voor jullie reacties. Denk dat ik een plastic kattenvervoersmand van iemand leen aangezien ik daar in iedergeval nog niks negatiefs over heb gehoord.
Goed schoonmaken. Doekje erin.
Zal ik daar ook wat eten in doen of is dat beter als hij dat gewoon in zijn nieuwe kooi krijgt?

DazlingJ

Kimm

hoi,

leg er maar een stengel trosgierst in, dat werkt heel goed.
ze kunnen lekker knabbelen als ze op reis zijn.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

CitaatWe hebben onze Daffy en Duck opgehaald toen ze 12 weken waren en niet handtam en ruim een uur met ze in de auto gezeten.
Ze zaten allebei in een kartonnen vogeldoos met gaatjes, ik hield ze op schoot en heb natuurlijk ook rustig zitten praten tegen ze.
Ze waren echt niet bang of onder de indruk, naar mijn idee dus ook niet zielig, anders had de kweker het ook niet zo gedaan.

Als ze bij mij met een doosje aankomen krijgen ze het valkje niet mee ( zeg ik ook van te voren in email hoor  ;) ). Helaas door schade en schande wijs geworden, een heel tam valkje zo in paniek geraakt in het doosje dat het 2 weken nodig had om weer wat vertrouwen te krijgen.... Heb er dus maar meteen een regel van gemaakt  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi hoi,

bij mij kwam eens iemand een jonkie halen met een doosje onder haar arm. Dat stond me zo tegen dat ik mijn eigen vervoersbakje heb meegegeven. Jammer dan, ben ik die kwijt maar liever kwijt dan het tamme jonkie in een doos.

Net zo'n vervoersbakje als Kim heeft geplaatst. ;) Voldoen uitstekend.

Veel plezier in de toekomst met Balou. 8)

Groetjes, Nel