24 mei 2025, 20:33:11

valkjes paren..

Gestart door Manouk, 21 november 2009, 02:11:43

« vorige - volgende »

mariejj

Het blok hangt er nog maar een paar dagen?  Dan zou ik het  zo laten, en ze even laten wennen.  ;) 

Larissa

hey Marie en Coco

Ik had het in vlieg gat al vergroot met een gatenzaag  :D maar ik denk dat ze er niet in willen omdat ze er moeilijk uit komen

En als het met 4 jongen plus paps en mams te vol wordt dan ga ik denk ik voor een eventueel volgend nestje ook zo'n horizontaal blok halen.......

heel erg bedankt voor de tips

groetjes Laris

mariejj

Citaat van: Larissa op 23 november 2009, 12:00:13
hey Marie en Coco

Ik had het in vlieg gat al vergroot met een gatenzaag  :D maar ik denk dat ze er niet in willen omdat ze er moeilijk uit komen

En als het met 4 jongen plus paps en mams te vol wordt dan ga ik denk ik voor een eventueel volgend nestje ook zo'n horizontaal blok halen.......

heel erg bedankt voor de tips

groetjes Laris

Ja klopt er zit ook niks aan de binnenkant om te klimmen,,

Ik heb zelf verticale blokken,,  dan moeten de ouders namelijk eerst een stuk omhoog klimmen  en zo kan er niet perongeluk een jong donsje uit het blok raken. 
Daar zou ik dus rekening mee houden als je een nieuw blok haal,,  het gat moet hoog genoeg zitten.

Ik heb deze:  http://www.birdshopping.nl/contents/nl/image_viewer.html?lmd=40094.547222
En dan de N4038   deze is 40 cm hoog  24 x 24 cm  bodem en 8 cm invlieggat
Het stokje kan je zelf naar keuze aan de binnen of buitenkant schroeven.   Aan de binnenkant zitten ook meerdere latjes als trappetje.
Maar dit blok moet je wel aan de buitenkant van de kooi bevestigen.

grtjs

Larissa

hey marie

heel erg bedankt voor de tip voor de volgende keer
ik vindt het wel een heel mooi blok voor aan de buitenkant dat is hier ook mogelijk met de grote kooi

Ik hoop dat het nog wat wordt met de jongen want Joepy laat het nestje nu best vaak in de steek zie dagboekje

groetjes
larissa