Sjors ..........weer zonder Joepie........

Gestart door Charlotta, 22 november 2009, 11:36:04

« vorige - volgende »

marie

Een valkje dat schreewd is niet alles, maar eentje die zwijgt ook niet. Hou hem gewoon in de gaten en alles komt in orde ;)
!!!Flip!!!

Charlotta

Het gaat gelukkig alweer wat beter, maar echt druk is hij niet.
Maar ik weet dus niet of hij dat bij die andere vrouw wel was........en hij is ook al 8 natuurlijk, misschien scheelt dat ook.
Hij is wel wat fluiteriger weer als vorige week gelukkig!!
Maar het duurt soms wel tot een uur of 10 voor hij een beetje loskomt, de luilak!!  ;D

Sanna

Ouwe vent... ;D ;D

marie

Die jongen was gewoon een beetje aan het uitslapen ;D
!!!Flip!!!

Kimm

hoi beaudien,

hoe gaat het met sjors?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Charlotta

Hoi Kimm, lief dat je het vraagt.

Ik weet het even niet zo heel goed met onze vriend.
Toen hij er net was hier, kon hij heel onrustig en beetje "gillerig" heen en weer rennen over zijn stok. Zijn vorige bazin dacht altijd dat hij dan dus een doek over de kooi wilde omdat hij dit altijd deed als het donker was.
Na een paar dagen (ik deed geen doek over de kooi) deed hij het inderdaad niet meer. Tot gisteren.
Nu doet hij het opeens flink lang in de avonduren, hij maakt me heel onrustige indruk en rent heen en weer over zijn stok, terwijl hij dus kleine kreetjes slaakt.
Ik heb al gezocht hier en daar maar kan niets vinden over dit gedrag.
Ook is hij helaas en totaal onverwacht weer agressiever geworden naar handen en neemt geen lekkers meer aan uit mijn hand.
Ik wilde dat ik er al wat meer van wist want ik wil hier goed op reageren en goed handelen!

En voor de volledigheid, hij is me nog net zo lief als de hele tijd, hoor. Ik ben stapeldol op hem maar ik wil het wel goed doen voor hem.

Sanna

Kan hij ergens van geschrokken zijn?

Kimm

hoi beaudien,

als hij zo heen en weer dribbelt, zit de kooi dan dicht?
wil hij eruit?

dat hij nu wat agressiever is, kan ook komen omdat hij misschien broeds is of tegen een rui aan hangt.
verder inderdaad wat sanna zegt.
agressieve buien gaan vaak over weer hoor, maar soms kan dat wel even duren.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Charlotta

Ik heb inmiddels door dat het een beetje zijn manier van doen is....de ene dag is hij superdruk, fluit, klimt, roept, brabbelt en zit geen seconde stil. En daarna kan hij een paar dagen stil zijn en veel slapen. Of dit normaal is bij valken, weet ik helaas niet.
Ik heb inmiddels heel veel gelezen, gezocht en genoteerd over van alles, maar dit kon ik eigenlijk nergens terugzien.

Ik ben aan het overwegen om nog 2 valken in huis te nemen........ik dub en dub.........

Landiej

Nog twee! Toe maar :)
Wat zijn je twijfels?

Waarschijnlijk is het voor Sjors erg gezellig.

Charlotta

Mijn twijfels zijn dat die 2 erg hecht zijn en dat ik bang ben dat Sjors er wellicht een beetje buiten zal vallen.....ook heb ik niet genoeg ruimte voor een kamervoliere, dus kunnen ze waarschijnlijk niet met zijn 3en bij elkaar.
Is het dan nog steeds leuk voor Sjors? Hij is zijn leven lang alleen en hij trekt best erg naar ons toe.....maar handtam krijg ik hem helaas niet meer.

*Manon*

Hoi hoi,

Leuk dat je overweegd om meerder valkjes te nemen.
als je nu al bang bent dat Sjors er buiten komt te staan, zou ik eerst gaan voor één valkje.
Deze kan dan aan Sjors wennen en Sjors aan het nieuwe valkje, zo zijn de taken eerlijk verdeeld onderling en heb je niet snel te maken met macht, strijd of een buitenbeentje... dat zou je zelf ook niet leuk vinden voor Sjors denk ik  ;)

Groetjes Manon

Charlotta

Nee precies, dat zeg je goed.
Ik heb een mail gekregen dat de 2 valkjes al verkocht zijn dus dit gaat in geen geval nog door met zijn 2en.
Zodra we minder cavia's hebben en dus meer ruimte in de kamer, willen we sowieso een heel grote kooi of kamervoliere. Voor Sjors, maar liever voor nog een erbij natuurlijk.
Dus die toekomstmuziek is nog spannend!  ;D

*Manon*

Ah leuk vooruit zicht!!

je moet wensen blijven houden hé!

Succes op je zoektocht naar een valkje als je zo ver bent  ;)

Groetjes!!

Hermien