Larissa's Valkjes** Willen jullie dit boekje sluiten*

Gestart door Larissa, 19 november 2009, 13:15:14

« vorige - volgende »

☺ Pita ☺

Oooow gaat goed hier he?
Ook al eitjes en jonkies :D

Caroline 1569

Ha Larissa

Wat zijn je jongen al weer mooi groot geworden en wat zien ze er goed uit.
Jammer van de kwartels ,als ze echt broeden komen ze er echt maar af en toe af.
Schouwen kun je ze helaas niet.
Groetjes Caroline 1569

Larissa

Hoi Caroline

Dan kun je er haast wel van uit gaan dat wij geen kwartel jongen gaan krijgen
Weet jij trouwens of ze gelijk gaan broeden bij het 1tje ei of pas als alles gelegt is ?

Ze broeden totaal niet, tja zo nu en dan 5 min er op zitten maar savonds zitten ze gezellig met zijn drie in een hoekje ver van de eitjes af.

En weet jij hoelang ik ze nog moet laten liggen,

groetjes

Caroline 1569

Dat verschilt de mijne gingen er na het 2e of 3e eitje op zitten.
Je kan ze gewoon meteen weghalen,het zijn net kippen,blijven eieren leggen.
Ik laat ze een paar dagen liggen,tonen ze geen interesse gooi ik ze weg.En de volgende dag heb ik weer een nieuwe ;D.
Je kan er ook een omelet van maken ;D ;D ;D ;D....
Groetjes Caroline 1569

Larissa

aaaaaaaaa bah.....kwarteleitjes omelet  :-\

Geef mij maar gewoon een kippe ei dan, zal ze morgen weg halen dan want die van mij liggen al 1 week of zo, misschien dat we ooit nog kwarteljongen krijgen

Heel erg bedankt voor de tips

Caroline

Spannend, weer bevruchte eitjes.

Leuk dat Yael een vriendje mag houden.

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

Yessssssssssssss bij kees en mientje zijn alle 4 eitjes bevrucht, nu heb ik een vermoede dat het eerste ei later zichtbaar was omdat ze later zijn gaan broeden
1ei gelegt op 9-04 ** verwacht 28-04 **
2de ei gelegt op 10-04 ** verwacht 28-4**
3e ei gelegt op 12-04 ** verwacht 30-4 **
4de ei gelegt op 14-04 ** verwacht 2-5 **

Ze broeden super,de vorige kweekster zei al dit is een super koppel maar ze maken het echt waar.
Trouw broed Mientje savonds en zodra ik smorgens alles ga verschonen en verversen zit Kees er op

Chika en Spotje hebben ook 4 eitjes
1e ei gelegt op 9-04 ** Onbevrucht **
2de ei gelegt op 11-4 ** verwacht 29-4 **
3de ei gelegt op 13-4 ** verwacht 1-5**
4de ei kan ik pas op 20ste zien of deze bevrucht is

Ook hun broeden goed en afwisselen iets minder,Spotje neemt het grootste deel van het broeden op zich heel enkels komt ze achter in de middag van het nest af om te eten
Uiteraad worden hun extra goed inde gaten gehouden omdat ze het eerste nestje van hun vorig jaar onwijs hebben geplukt tot bloedens aan ote
Mochten ze dit weer doen gaan de jongen naar kees en mientje en wordt er met hun nooit meer gekweekt

groetjes

@Caroline

ja deze trekt zo onwijs naar ons meiske Yaela heen dat we het niet over ons hart kunnen verkrijgen, kan ik dit jong trouwens gewoon bij de ouders laten zitten, als het zelfstandig is ?

Gerdy

hoi hoi,

wat zien je kleintjes er super uit..en leuk dat er eentje bij je mag blijven wonen.

en op naar de komende donsjes regen..spannend weer

gr gerdy

*~Romilda~*

Aaaah wat een lieve kleintjes en weer bevruchte eitjes!!:D
Heel erg lief!!Haha het is wat met die kwartels he:D..
Ik kom snel weer kijken bij je boekje!
Groetjess romil

smiley

Hallo Larissa

Gefeliciteerd met al je bevruchte eitjes ,gaat goed zo  ;)

Dat King meerdere popjes wil hebben heeft hij echt van zijn vader .
Die probeert ook op alle popjes die kippetje gaan zitten te stappen .
Maar er mag niemand in de buurt komen van zijn popje want dan maakt hij ook ruzie .
Dan andere man die nu bij hem zit is even sterk en hij weet dat ,stapt dan snel van die pop af en doet alsof zijn neus bloed ...
gelukkig gaat het er hier niet zo hard aan toe ,je het gelijk dat je ze apart hebt gezet .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Larissa

Hoi Conny

Erg bedankt voor het antwoord dan heeft hij dat dus niet van een vreemde...meerdere poppen er op na houden, maar helaas voor hem hij zal het toch echt met Gipsy moeten gaan doen.
ze kijken elkaar nog niet echt aan, King biedt zich wel aan om te kroelen maar Gipsy doet dan net of haar neusje bloedt...

Nu ff kleine update
Wonder boven wonder zijn alle 4 eitjes van Kees en Mientje en Chika en Spotje....door dat ik dit jaar voor het eerst kweek in de schuur ben ik dus heel benieuwd hoe ze het gaan vol brengen.
Bij Coco en Luna vondt ik vandaag het eerste eitje dus dit gaat ook goed.

groetjes

Larissa

dan nu ff een kleine update over de jongen, het gaat super met de oudste drie...Chase,Chanti en Cali

Chase weegt nu 86 gr, heb hem vandaag betrapt op de zaadbak.
Chanti weegt nu 88 gr, ook deze zat vanavond in de grasparkietenzaadjes bak..
Cali tja volgens mij bedondert deze de boel een klein beetje, heb Cali nog nie op de zaadbak zien zitten alleen nog maar in
maar weegt maar liefst 106 gr. in de krob zie ik duidelijk zaadjes zitten maar weet niet of dit komt van paps en mams of dat ze zelfstandig is
Daar komen we van het weekend achter want dan gaan de oudste drie defenitief op kamer wonen, zodat ik kan zien wat de gewichtjes doen
of ze zelfstandig zijn of nie.

Chandra ach het kleine hummeltje zit nog op 2 keer per dag pap en wordt nog regelmatig gevoed door de ouders maar het gewicht wil niet omhoog
het kleine hummeltje weegt 80 gr

groetjes

wiesje73

zo ben ik ook even op jou dagboekje terecht gekomen ;)
ik moet alles nog even teruglezen hoor maar heb al wel mooie foto's gezien :) van je valkjes.
en ik lees dat je ook kwartels hebt.
leuk man ik ga je dagboekje even doorspitten  :)

Larissa

Hey Wiesje

Leuk dat je even mijn boekje door gaat spitten, hoor wel wat je er van vindt

groetjes Laris

wiesje73

91 pagina's haha heb al wat gelezen maar nog niet alles hoor ;)
Maar je hebt ook een leuk dagboek en mooie vogels :-* vind je volière ook heel mooi ;D